Két és fél évvel az ukrajnai háború kitörése után az Auchan eladásra kínálja orosz leányvállalatát, és két jelöltet választott ki a felvásárlásra.
Két és fél évig tartotta magát az Auchan Oroszországban, mielőtt feladta volna. Az ukrajnai orosz offenzíva kezdete óta a Mulliez család tulajdonában lévő francia kiskereskedelmi vállalat makacsul ragaszkodott az orosz piachoz, amely mellett több mint 20 éve tette le a voksát.
Hivatalosan azért akart maradni, hogy ne büntesse a helyi lakosságot, a valódi ok azonban az volt, hogy Oroszországot Kína mellett az egyik nagy jövőbeli piacának szánta.
Miután világossá vált, hogy az Auchan számára tarthatatlan a további működés az EU által Moszkvára kivetett 18 szankciócsomag betartása mellett, a Mulliez család megkezdte a kivonulást Oroszországból. A Le Figaro információi szerint az Auchan-csoport két potenciális vevőt választott ki.
A kiskereskedelmi lánc az elmúlt két évben mintegy tíz kéretlen érdeklődést kapott a 230 oroszországi üzletből álló hálózatára. A 2002-ben érkezett csoport az élelmiszer-forgalmazás egyik oroszországi főszereplője.
A helyzet azonban megváltozott, a működési feltételek sokat romlottak. „Más európai forgalmazókkal ellentétben, akik kevésbé óvatosak, az Auchan betű szerint betartja az Oroszországgal szemben bevezetett szankciókat. Egy fillért sem fektet be, és egy fillért sem vesz fel. Ez óriási hátrányt jelent a helyi kiskereskedelmi láncokkal szemben, melyek orosz oligarchák tulajdonában vannak, és akik a pénzükkel nem tudnak mást tenni, mint a cégükbe fektetni” – magyarázza a cég egyik bennfentese.
Miután kiválasztották a két potenciális vevőt, a csoport számára a következő kihívást a helyi hatóságok jelentik majd. Elkerülnék ugyanis a Danone és a Carslberg esetét, amelyek oroszországi eszközeit egyik napról a másikra államosították, mert a potenciális vevők nem rendelkeztek Moszkva jóváhagyásával.