A vezetőváltások az év legforgalmasabb időszakában történtek, amikor több tízórás késésektől, járattörlésektől és a légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény.
A Wizz Air elnöke, Robert Carey távozott a légitársaságtól, megnyitva az utat három vezető előléptetése előtt a magyar fapados légitársaságnál. Michael Delehant operatív igazgató kereskedelmi és üzemeltetési vezető lesz, míg Diarmuid O’Conghaile, a Wizz Air Malta ügyvezető igazgatója operatív igazgató lesz – áll a Wizz közleményére hivatkozva a Bloomberg. A Wizz Air Maltánál O’Conghaile szerepét Mauro Peneda műveletirányítási vezető veszi át.
Carey, aki 2021 júniusában elnöki pozícióban csatlakozott a légitársasághoz, elhagyja a vállalatot – közölte a Wizz. Korábban a Delta Air Lines légitársaságnál, az EasyJetnél és az America West Airlinesnál dolgozott. Carey feladatait ideiglenesen, a következő három hónapban Váradi József vezérigazgató veszi át.
A vezető távozása hangsúlyosan veti fel azt a kérdést, hogy a Wizz idővel visszanyeri-e a járvány előtti árrést – írta Neil Glynn, az Air Control Tower piackutató cég ügyvezető igazgatója az ügyfeleknek szóló jegyzetében.
A Wizz-részvények idén 7,5 százalékot estek.
A vezetőváltások az év legforgalmasabb időszakában, júliusban történtek, ilyenkor csak Magyarországon naponta négyezer járatot kezelnek, miközben az európai légi forgalmi irányítási problémák idén is fennakadásokat okoztak a többi között a Wizz Air és a Ryanair számára is.
Nem tudni, van-e szerepe a vezető távozásában, mindenesetre tény, hogy több tízórás késésektől, járattörlésektől és légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény az elmúlt hetekben.
A 19 órás késéssel Törökországba induló SunExpress, a 20 órán át Barcelonában várakozó Ryanair-utasok és a 24 órányi nem tervezett milánói tartózkodással megalázott Wizz Air-jegy-vásárlók története csak a jéghegy csúcsát jelentik, amelyekről itt írtunk bővebben.
Kollégánk véleménycikkében pedig egyenesen azt állítja, hogy a légitársaságok mai üzleti modelljében minden ki van centizve, és ha valami nem tökéletesen úgy alakul, ahogy azt becsülték, akkor baj van, ezért a légitársaságok az indulás pillanatáig abban reménykednek, hogy az utas nem fog felszállni a gépre: