A megosztott felvételek között van egy videó, ahol a kiszolgáló kínai személyzet közli két helyi látogatóval, hogy a jégkrém elfogyott, majd pillanatokkal később adnak belőle egy nyugati vendégnek.
Kínai internetfelhasználók tömegei rontottak neki a BMW-nek csütörtökön, miután a német autógyártót az a vád érte, hogy a sanghaji autókiállításon a Mini fülkénél rendezett ingyenes jégkrémosztogatás alatt a személyzet a külföldi érdeklődőket részesítette előnyben a belföldi látogatók rovására – írja a Reuters.
A jelenleg BMW tulajdonban álló Mini ugyan elnézést kért a történtekért, a márka a Weibo felületén az elégtelen színvonalon teljesítő kiszolgálószemélyzettel magyarázta a történteket és megígérte, hogy ilyen többet nem fordul elő.
The video showed two Chinese workers telling some local visitors to the Mini stand that the free ice cream had run out, only to offer a tub moments later to a Western attendee.
— Peking Ensight | ������ (@PekingEnsight) April 20, 2023
The topic "#BMW Mini" became the 2nd most-searched topic on Weibo, with over 260 million views . https://t.co/TyKVv8wjEv
Ennek ellenére a „BMW Mini” lett a kínai Weibo közösségi médiaplatform második legfelkapottabb keresőkifejezése. A megosztott felvételek között van például egy videó, ahol a kiszolgáló kínai személyzet közli két helyi látogatóval, hogy a jégkrém elfogyott, majd pillanatokkal később adnak belőle egy nyugati vendégnek. Ugyanakkor árnyalhatja valamelyest a történetet, hogy a Reuters egy bennfentes forrásától úgy értesült, hogy a videó akkor készült, miután a személyzet már befejezte a 300 adag jégkrém kiosztását, és a kivételezett nyugati vendég valójában a BMW egyik munkatársa volt.
A népszerűség ezen kellemetlenebb formája különösen rosszul jött a BMW-nek, az autógyártó ugyanis igyekezett teljes mellszélességgel jelen lenni a sanghaji rendezvényen, ugyanis kétségbeesetten próbálja éppen megőrizni a vezető státuszát Kínában, ahol a helyi autómárkák egyre nagyobb karéjokat harapnak ki a piacból.