Egyre kevésbé utasítják el a távol-keleti modelleket, főleg az elektromos autókat, amelyeknek a technológiája akár jobb is, mint egy hazai konkurensé.
Németországban egyre több autóvásárlónak nem okozna problémát kínai autóval járni a Carwow összehasonlító portál által végzett felmérés szerint. A megkérdezett 1055 nő és férfi közel egyharmada el tudja képzelni, hogy következő autója a távol-keleti országból érkezzen. Igaz ugyanakkor, hogy a többség továbbra sem venne kínai autót, de a tendencia változóban van.
A kínai modellekhez társított legfontosabb pozitív tulajdonság a jó ár-érték arány, a németek 20 százaléka gondolja ilyennek az autóikat. A pozitívumok mellett azért jól látszik, jelentősek a fenntartások is velük szemben. Sokan politikai okokból kerülnék a kínai márkákat, további érv ellenük az ügyfélszolgálattal kapcsolatos aggályok, valamint a járművek kivitelezésével kapcsolatos kétségek.
Philipp Sayler von Amende, a Carwow Germany vezérigazgatója szerint a kínai autógyártóknak, amelyek be akarnak lépni a németországi piacra a márkaismertség szinte teljes hiányával kell megküzdeniük, és meg kell változtatniuk a termékeik minőségéről alkotott jelenlegi képét. Erre viszont minden esélyük megvan, elsősorban az elektromos autók terén, hiszen jelenleg is az akkumulátortechnológiában Kína van vezető szerepben a világon, és az európai márkák is sokszor tőlük vásárolnak. Sőt Kínában egyre inkább kiszorítják többek közt a német márkákat is a kínai elektromos modellek.
2025-re Európa autóimportőrré válhat, ami korábban elképzelhetetlen volt
Alig több mint fél évtizede még 1,7 millió autó exporttöbblete volt Európának, de ez nagyon gyorsan változik.
2022-ben a német autógyártók jelentős piaci részesedést veszítettek Kínában, miközben a teljes piac 9,7 százalékkal nőtt. A nagy nyertes a BYD, amelynek eladásai közel 150 százalékkal nőttek, és jelenleg a második legnagyobb autógyártó Kínában a Volkswagen-csoport után – mondja Stefan Bratzel professzor, a Center of Automotive Management munkatársa.
Az akkumulátor beszállítói szerep mellett láthatóan egyre több kínai autómárka is jelen van az európai piacon. Az Aiways, a BYD, a Nio vagy az Ora csak nemrég vált elérhetővé Németországban. A Carwow vezérigazgatója, Von Amende hangsúlyozza azt is, hogy a következő 12 hónapban akár tíz további kínai márkára számítanak Németországban. Ez várhatóan lenyomja az elektromos autók árát, ugyanakkor növeli a választékot a piacon, ami jó hír az elektromos autóra való átállást fontolgatóknak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.