A szövetség elnöke szerint lényegében az arra jogosult 300–400 vállalkozás mindegyike beadta a támogatási kérelmét.
Segíti a kisebb benzinkutak túlélését a literenkénti 20 forintos állami támogatás, de a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke szerint „ez csak a villanyszámlára elég”, arra hogy nyitva maradhassanak – írja a Világgazdaság.
A cikkben emlékeztetnek, hogy a kormány azért döntött a nagy márkákhoz nem tartozó töltőállomások támogatásáról, mert azok a kisebb tőkeerejük miatt a nagy riválisaiknál sokkal nehezebben vészelik át azt a tavaly novemberben kezdődött és ez év május 15-ig tartó időszakot, amely alatt literenként legfeljebb 480 forintért árulhatják a nekik sokkal többe kerülő normál benzint és dízelt.
A szövetség elnöke, Egri Gábor a lapnak elmondta, hogy lényegében az arra jogosult 300–400 vállalkozás mindegyike beadta a támogatási kérelmét, pillanatnyilag az elbírálás és a hiánypótlás zajlik, az utalások még nem kezdődtek meg.
A szövetség szerint ugyanakkor továbbra sem tiszta annak az új jogszabálynak az alkalmazása, amely szerint az adóhatóság alkalmanként 15 millió forintra is büntetheti azokat a benzinkutakat, amelyeknél engedik, hogy arra nem jogosult járművel tankoljanak az ársapkás üzemanyagból. Az elnök ezzel kapcsolatban megjegyezte: a probléma az, hogy a töltőállomásoknak nincs joguk és eszközük ellenőrizni a sofőrök papírjait, a bírság viszont őket sújtaná. Ezzel kapcsolatban tájékoztatást kértek az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, de egyelőre nem kapták meg.
A múlt héten jelent meg a kormányhatározat a kis benzinkutaknak beígért állami támogatásról. A támogatás három hónapra szól (március, április és május) és úgy kell kiszámolni, hogy venni kell a tavalyi év márciusában, áprilisában és májusában értékesített üzemanyagmennyiség 80 százalékát, majd abból kiszámolni a támogatás konkrét összegét úgy, hogy húsz forint jár minden eladott literért.
„Talán a víz fölött maradhat a fejünk" - a Mol-székháznál tüntettek a független benzinkutasok
A kis kutak szövetsége három pontos petíciót nyújtott át az olajtársaságnak. Egyebek mellett azt is követelik, hogy a Mol, ha nem tud annyi üzemanyagot küldeni, mint amennyiben megállapodtak, akkor szálljon be az így fajlagosan megemelkedő fuvarköltségekbe.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.