Vállalkozás hvg.hu 2021. november. 06. 06:30

A Kifli.hu vezetője elárulta az áremelés után, mennyi az üzemanyagköltségük

A szállítási költségek ötödét az üzemanyag teszi ki, az árak elszállása miatt a Kifli.hu emelt kiszállítási díjain. Épp akkor, mikor rendszeresen késtek a kiszállításokkal. A késések Klekner Péter ügyvezető szerint azért fordulhattak elő, mert volt nap, amikor a szokásos négyszeresére ugrott a forgalmuk.

Hvg.hu: Az üzemanyagárak drasztikus emelkedésére hivatkozva az összes kiszállítási időpontra egységes 100 forintos emelést vezettek be, az ingyenes kiszállítás értékhatára 12000 forintra módosult, az expressz szolgáltatásuk díja pedig 2290 forintra változott. A költségek körülbelül mekkora hányadát teszi ki az üzemanyag?

Klekner Péter: Kiszállítási díjunk dinamikus, napközben 599 és 1100 forint között mozog, ezek már az új árak. A prémium vásárlók számára továbbra is ingyenes minden kiszállítás 5000 forintot meghaladó rendelés esetén, sőt, havonta négyszer még ez alatt is. Valamint az expressz szállítás is havonta négyszer ingyenes nekik. Az üzemanyag a szállítási költség nagyjából ötödét teszi ki, de semmiképp nem hárítjuk ezt teljes egészében a vásárlókra. Természetesen

maximálisan megértjük, hogy mennyire kellemetlenül érinti ez a vásárlóinkat.

Hvg.hu: Nagyságrendileg naponta összesen mennyi üzemanyagot fogyasztanak a kiszállításokat végző járművek?

K. P.: Vegyes üzemanyagfelhasználású flottával dolgozunk, ráadásul Budapesten és környezetében 75 településre, összesen 5000 négyzetkilométerre szállítunk ki, így nem érdemes átlagfogyasztásról beszélni. Más számok érvényesek az agglomerációban és más egy belső kerületben.

A CNG üzemanyag ára az elmúlt 2 hétben 20 százalékkal emelkedett és várhatóan még jelentősen emelkedni is fog,

ennek mi csak minimális részét terheljük a vásárlókra a kiszállítási díjban foglalva úgy, hogy minél tovább fenntartható legyen az új árazás.

Hvg.hu: A napokban elég sok panaszt lehetett hallani késő kiszállításokról. Egyedi problémák voltak? Ha igen, mik okozták?

K.P.: A megszokotthoz képest 100-400 százalékos érdeklődést tapasztaltunk egy nap alatt a boltunk és a szolgáltatásunk felé. Bármennyire is készülünk és folyamatosan növeljük a kapacitásunkat, ezzel nem tudtunk egyik napról a másikra lépést tartani. Fájó pont, hogy csalódást okoztunk ezzel a vásárlóink egy részének. Tanultunk a rendszerterhelésből, dolgozunk azon, hogy csak nagyon ritkán forduljon elő ilyesmi.

Akiknek bejött a járvány: belestünk a Kifli.hu végeláthatatlan raktárába

Épp csak kinyitott Magyarországon a cseh hátterű netközért, a Kifli.hu, mikor beütött a járvány, megtízszerezve a rendelések számát. A pandémia azonban messze nem az egyetlen hajtóerő: a magyar élelmiszer-e-kereskedelemben még rengeteg potenciál van, a Kifli.hu-nál akár három számjegyű éves növekedéssel számolnak középtávon - mondta el a hvg.hu-nak Peter Klekner ügyvezető.

Hvg.hu: Vannak rendszerszintű nehézségek? Például túl kevés a jármű vagy a sofőr?

K.P.: Az említett érdeklődés-növekedésből adódóan ideiglenesen voltak. Viszont

a sofőrállományunk és a flottánk is jelentőset gyarapodott az utóbbi héten,

és további növekedésen dolgozunk minden nap, hogy minden érdeklődőt ki tudjunk szolgálni.

Hvg.hu: A karácsonyi szezonban várhatóak nehézségek? Például sofőrhiány vagy egyéb munkaerőhiány?

K.P.: Az elmúlt időszak és a tavalyi karácsonyi szezon tapasztalatait alapul véve készülünk az ünnepek előtti időszakra. A célunk továbbra is a vásárlói kultúra átformálása.

Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.