Nem túlárazott a Kelenföld és Ferencváros közötti vasútépítés a Miniszterelnökség államtitkára szerint.
Mi indokolja, hogy Kelenföld és Ferencváros között 338 milliárd forintból fejlesztik a vasutat? Erről adott be kérdést a kormánynak Kocsis-Cake Olivio és Arató Gergely is, a két képviselőnek egyszerre adott választ Orbán Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára.
A válasza szerint, amelyet a 24.hu vett észre a parlamenti irományok között,
a sajtóban megjelent hírekben közölt és hivatkozási alapul szolgáló „szakértői” számítások meglehetősen felszínesek, amelyek a beruházás számos aspektusát figyelmen kívül hagyják.
Például nem csak új vágányokat építenek, hanem a régieket is lecserélik, hét vasúti híd épül, két új megállóhelyet létesítenek, zajvédő falakat építenek és a környező házakban legalább kétezer ablakot lecserélnek.
A munkát a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. végezheti el, alvállalkozóként megjelenik a felcsúti expolgármester testvérének, Mészáros Jánosnak egy cége is.
Amint azt a HVG bemutatta, a Déli Körvasút önmagában valóban jó ötlet, amely a főváros és környéke sok közlekedési problémáját kezelné, azt azonban nem magyarázza ez sem, hogy mitől drágulhatott jó háromszorosára ahhoz képest, hogy egy éve az agglomerációs vasúti stratégia még 90-120 milliárd forintra becsülte az értékét.