Vállalkozás MTI / hvg.hu 2019. július. 15. 15:57

Gondja akadt a "csokicső" reklámjával a versenyhivatalnak

A szervezet versenyfelügyeleti eljárást indított a Chocolate Brown szoláriumokat üzemeltető Sun System Kft. ellen.

Az intézkedést azzal indokolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy a vállalkozás reklámja megsérthette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A GVH szerint a cég a hirdetésekben megtévesztésre alkalmas módon tüntetett föl megalapozatlan állításokat, és ezzel azt a benyomást kelthette a fogyasztókban, hogy a Chocolate Brown szoláriumokban egészségesen, az emberi szervezetet nem károsítva barnulhatnak – írták.

A GVH azonban valószínűsíti, hogy a "csokicsővel" működő szoláriumok reklámjaiban nem megalapozottan, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon kerülnek feltüntetésre az olyan állítások, mint az "egészséges", "bőrkímélő" és "1,7 perc alatt 1000 NE D-vitamin!".

Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a versenyfelügyeleti eljárás nem azonos a jogsértés megállapításával. Az eljárás lefolytatására a GVH-nak 3 hónapja lesz, de ez indokolt esetben kétszer legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható.