Egy év alatt 35 ezer táviratot adtak fel, minden hétre jutott egy panasz is a posta ügyfélszolgálatára.
Minimálisan, de még mindig van igény a táviratokra: 2018-ban 35 ezer táviratot adtak fel a Magyar Posta rendszerén keresztül, azaz naponta átlagosan 96-ot – közölte a cég a Magyar Nemzettel. Ez még a 2015-ös adatnak is kevesebb mint a fele, pedig már akkor sem sokan küldtek táviratot. Ezen kívül a Magyar Telekom és az Invitel is biztosít ilyen szolgáltatást, de azt kevesebben veszik igénybe, mint a postait.
A csekély forgalom ellenére minden hétre jutott legalább egy távirat-szolgáltatással kapcsolatos panasz a posta ügyfélszolgálatára, amiért a társaság összesen 85 ezer forint kártérítést fizetett.
A törvény egyébként már nem kötelezi a Magyar Postát arra, hogy tartsa meg a táviratküldő szolgáltatást, de a cég meghagyta ezt a lehetőséget. A közönséges távirat első oldalának díja 2190 forint, minden további oldalért 320 forintot kell fizetni.