Baj lehetett az akciók feltételeivel és a készletmennyiséggel.
Versenyfelügyeleti eljárást indított az eMAG webáruházat üzemeltető cég ellen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert arra gyanakszik, hogy a vállalkozás nem megfelelően alakította ki és ellenőrizte a tavaly novemberi Black Friday akciójának feltételeit, árazását illetve kedvezményrendszerét – írja a Portfolio.
A hatóság szerint emellett a cég – a várható érdeklődéshez képest – tévesen mérhette fel a szükséges készletmennyiséget. A vállalkozás „az akció idején tanúsított magatartásával megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát, hiszen nem tartotta szem előtt a szakmai gondosság követelményét”.
Az áruház saját becslése szerint az eMAG webáruházban a Black Friday napján 2,7 millióan vásároltak, a rendelések összértéke pedig 6,8 milliárd forint volt. A hatóság szerint így a fogyasztói döntéshozatal feltételezett torzítása így olyan széles körben valósulhatott meg, amely hatással lehetett a versenyfolyamatokra is.
A GVH hangsúlyozza, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Az eMAG péntek délután a következő közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz:
"Az eMAG egy olyan márka, mely számára a fogyasztók érdekeinek védelme és a törvények tiszteletben tartása kiemelten fontos, éppen ezért az értékesítési kampányaink minden esetben összhangban vannak a jogszabályokkal. A Black Friday akció több hónapos előkészítő munka eredményeképp jött létre. Az előkészítés során gondos árképzési és készletekkel kapcsolatos tervezés is történt különböző szempontok szerinti mélyelemzés alapján, mindezt azzal a céllal, hogy képesek legyünk betartani a fogyasztóknak tett ígéreteinket. Teljes mértékig együttműködünk a Gazdasági Versenyhivatallal és minden szükséges információt megadunk a Black Friday kampánnyal kapcsolatos félreértések tisztázásához és az ehhez kapcsolódó, Marketplace partnerek által végzett értékesítési aktivitásokkal kapcsolatban egyaránt."