Vállalkozás hvg.hu 2018. szeptember. 25. 13:37

A legértelmetlenebb márkanevek, melyeknek mégis van titkos jelentésük

Minden nap találkozunk ezekkel a gyártókkal, mégsem tudjuk, mit jelent a márkanév. A Noizz összeszedte a legérdekesebbeket.

A Lego két dán szó rövidítéséből jött létre; a leg godt azt jelenti: játssz jól. A Nikont eredetileg Nippon Kogakunak, azaz japán optikának hívták, ezt rövidítették a könnyebb ejthetőség végett. Az IKEA mozaikszó, az alapító Ingvar Kamprad és szülőfaluja, Elmtaryd Agunnaryd kezdőbetűiből áll össze. A legismertebb kenőolaj, a WD-40 az angol  Water Displacement, 40th formula rövidítése, és arra utal, hogy csak a negyvenedik próbálkozásra sikerült előállítani a terméket. A Volkswagen Hitlernek köszönheti a nevét; 1937-ben a Führer azzal bízta meg Ferdinand Porschét, hogy építsen egy népautót – vagyis Volkswagent. A Pepsi eredeti neve Brad's Drink volt. 1902-ben viszont Caleb Bradam az emésztési panaszokra használt dyspepsia szó után átnevezte a terméket, melyet még ma is sokan használnak emésztési panaszok enyhítésére. Az Adidas elnevezése pedig egy testvérháborúról mesél; az első világháborút követően Rudolf és Adi Dassler sportruházati vállalatot alapított, de második világháború után különváltak. A Rudolf által létrehozott Puma és Adolf Adidasa a ma napig komoly konkurenciát jelentenek egymásnak.

(Noizz)

Ide kattintva eléri a Nyüzsi további cikkeit, azonnali véleményeket, érdekességeket, szórakoztató mémeket, gifeket, videókat.

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.