Vállalkozás hvg.hu 2017. november. 23. 12:31

Hiába vesz repülőket a Wizz Air, ha nincs elég stewardess

A jelenlegi flottáját megháromszorozó repülőgép-beszerzést jelentett be a Wizz Air. A növekedéshez azonban légiutas-kísérőkre és pilótákra is szükség volna, ám belőlük hiány van.

„Kis túlzással olyan a Wizz Air bejelentése az újabb 146 repülőgép beszerzéséről, mintha a csokoládégyárak évente közölnék, milyen sok kakaót vesznek. Az igazi szenzáció az lesz, ha a gépekhez elegendő útvonalra is sikerül lecsapnia, illetve az utasok is tolonganak majd az új járatokért” – kommentálta a légiközlekedési iparágban bombaként robbant hírt egy iparági szakértő a HVG e heti számában. Arra mindenesetre bőven elég volt a mostani bejelentés, hogy felnyomja a magyarországi alapítású diszkont-légitársaság részvényeinek árfolyamát a londoni tőzsdén.

A legutóbbi üzleti évében 540 milliárd forint árbevételt produkáló cég ma már évi 10–15 százalékos növekedéssel számol, ehhez méretezi a flottabővítését.

A növekedés egyik fő kockázatát a munkaerőhiány jelenti. A Wizz Airnek már jövőre 1300 új munkatársra lenne szüksége. Pilótákkal még csak-csak jól állnak, bár az európai légitársaságok havi 12 ezer euró körüli bruttó fizetése nem igazán versenyképes például a Kínában adómentesen elérhető 29 ezer dolláros bérrel.

„Pár ezer eurós pluszt azért még elbír a Wizz Air” – mondta a HVG-nek egy szakértő, aki szerint légiutas-kísérőkből nagyobb a hiány manapság. A mai létszámmal így sok társaság kénytelen kimaxolni a korlátokat, ami a stewardessek és a pilóták esetében 28 napra 100 óra, illetve évi 600 óra.

Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.

hvg
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.