A jelenlegi flottáját megháromszorozó repülőgép-beszerzést jelentett be a Wizz Air. A növekedéshez azonban légiutas-kísérőkre és pilótákra is szükség volna, ám belőlük hiány van.
„Kis túlzással olyan a Wizz Air bejelentése az újabb 146 repülőgép beszerzéséről, mintha a csokoládégyárak évente közölnék, milyen sok kakaót vesznek. Az igazi szenzáció az lesz, ha a gépekhez elegendő útvonalra is sikerül lecsapnia, illetve az utasok is tolonganak majd az új járatokért” – kommentálta a légiközlekedési iparágban bombaként robbant hírt egy iparági szakértő a HVG e heti számában. Arra mindenesetre bőven elég volt a mostani bejelentés, hogy felnyomja a magyarországi alapítású diszkont-légitársaság részvényeinek árfolyamát a londoni tőzsdén.
A legutóbbi üzleti évében 540 milliárd forint árbevételt produkáló cég ma már évi 10–15 százalékos növekedéssel számol, ehhez méretezi a flottabővítését.
A növekedés egyik fő kockázatát a munkaerőhiány jelenti. A Wizz Airnek már jövőre 1300 új munkatársra lenne szüksége. Pilótákkal még csak-csak jól állnak, bár az európai légitársaságok havi 12 ezer euró körüli bruttó fizetése nem igazán versenyképes például a Kínában adómentesen elérhető 29 ezer dolláros bérrel.
„Pár ezer eurós pluszt azért még elbír a Wizz Air” – mondta a HVG-nek egy szakértő, aki szerint légiutas-kísérőkből nagyobb a hiány manapság. A mai létszámmal így sok társaság kénytelen kimaxolni a korlátokat, ami a stewardessek és a pilóták esetében 28 napra 100 óra, illetve évi 600 óra.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.