A magyar piacot is megcélozza Barack Obama egyik kedvenc amerikai gyorsétteremlánca, amely tarol az USA-n kívül. A Five Guys alig két év alatt például Nagy-Britannia legnépszerűbb junk food lánca lett.
Felgyorsítja nemzetközi franchise expanzióját, és 20 új piac meghódításával közel négyszeresére növelné üzletei számát a Five Guys gyorsétterem-hálózat. A láncot tavaly Nagy-Britannia legnépszerűbb gyorsétteremláncának választották meg mindössze két évvel azután, hogy megjelent az Egyesült Királyságban.
A célországok között számolnak Magyarországgal is, hazánkban – a nemzetközi franchise modellnek megfelelően – elsősorban egy mester partnerre támaszkodva jelenne meg a márka – írja a Franchising.hu. A lánc az elkövetkező öt évben Ausztrália, Ázsia és Európa további 20 piacán, köztük Magyarországon akar megjelenni. Az európai célországok hazánk mellett Ausztria, Dánia, Finnország, Lengyelország, Németország, Norvégia, Olaszország, Svájc és Svédország. Az első nyitás 2017-ben jöhet Németországban és Svájcban, míg az ausztriai és magyarországi megjelenést 2018-ig szeretné realizálni a vállalat.
Európában sokkal jobban megy, mint az USA-ban |
Miközben a Five Guys nagyjából évi száz új franchise étterem megnyitásával dinamikusan növekszik hazájában is, addig a márka fogadtatása a nemzetközi piacokon még az amerikai sikereket is túlszárnyalja, és tesz lehetővé egyúttal egy gyors nemzetközi expanziót. Az első Észak-Amerikán kívüli Five Guys étterem 2013-mas londoni megnyitója óta a hálózat több mint 50 új helyszínt nyitott az Egyesült Királyságban, és tavaly további öt új nemzetközi piacon jelent meg. A nemzetközi éttermek átlagos forgalma 5-7 szerese az amerikai helyszínekének. |
A Five Guys éttermek burgerkínálatának különlegessége, hogy a vendégek maguk állíthatják össze szendvicseiket, és több tucat ingyenesen hozzáadható feltét közül választhatnak személyes preferenciáiknak megfelelően. Az éttermekben így több mint 250 ezer különböző ízkombinációjú burger érhető el.
A lánc egy családi tulajdonban lévő és öt fiútestvér által vezetett (innen a márkanév) étteremcsoport, amelynek fókuszában a kizárólag friss marhahúsból készült, minőségi burgerek és szigorúan mogyoróolajban sült krumplik felszolgálása áll. Az 1986-ban, a Virginia-állambeli Arlingtonban alapított vállalat 2003-ban értékesített franchise jogokat első ízben, és a franchise partnerek segítségével hamar 1400 étteremből álló hálózattá nőtt.
Érdekesség, hogy a junk food lánc vásárlói közé tartozik Barack Obama is. Sőt, az amerikai elnök egyik kedvenc hamburgerezőjeként tartják számon a hálózatot.
Versenytársat kaphat a McDonald's és a Burger King
Kamucégek, akrobatamutatványok 80-nál, ponyvát kihasító migránsok - sorra tűnnek el vagy sérülnek meg a szállítmányok Európa útjain. Megnéztük, hogyan próbálnak védekezni ellene.