48, Nyugat- és Közép-Európában, Kelet-Európában, Közel-Keleten és Afrikában, valamint Indiában található várost hasonlított össze a PwC nemzetközi tanácsadó cég abból a szempontból, hogy milyen ár-érték arányú szolgáltatást kínálnak a szállodáik.
Budapest szállodái a dobogós harmadik helyet érték el a legjobb ár-érték arányt tekintve – derült ki a PwC tanácsadó cég pénteken ismertetett online szállodaértékeléseket összegző tanulmányából.
A fővárost a listában Fokváros és Prága előzi meg. A mutató azt méri, hogy a vendégek összességében milyen szolgáltatást kaptak a pénzükért.
A tanulmányból kiderül, hogy sok szállodatulajdonos egyáltalán nem veszi figyelembe üzletének fejlesztésekor a vendégek visszajelzéseit, gyakran hivatkoznak az értékelések megbízhatatlanságára, így védekezve a kapott kritikákkal szemben. Azonban akik képesek megfelelő intézkedéseket hozni a szolgáltatás javítása érdekében, hosszú távú versenyelőnyre tehetnek szert.
A vendéglátóhelyek tulajdonosainak mindemellett azt is figyelembe kell venniük, hogy az online értékelések a turisztikai szakemberek, illetve a befektetők számára is hasznos információkkal szolgálnak, így a negatív észrevételek – például a turisták keresletét vagy forrásszerzést tekintve – további kedvezőtlen üzleti hatásokkal járhatnak.
A PwC Online Reputations – Why hotel reviews matter and how hotels respond című felmérése két üzleti évet ölel fel, és 142 online utazási iroda, valamint online értékelési felületen elérhető visszajelzéseken alapul.
A PwC tanulmánya a 3, 4, illetve 5 csillagos szállodákat is figyelembe veszi 48 városban. A kiválasztott 48 város Nyugat- és Közép-Európában, Kelet-Európában, Közel-Keleten és Afrikában, valamint Indiában található.