Kétharmaddal nőtt a fapados légitársaság profitja, miután úgy döntöttek, befejezik a tahóságot. Igaz, a kedvesség az utasoknak pénzbe kerül.
Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója pár éve szó szerint azt mondta, pont leszarja, hogy őt mindenki utálja. A társaságról pedig sorra jelentek meg a hírek, amelyek szerint megalázóan bánnak az utasokkal.
2013-ban azonban úgy döntöttek, véget vetnek ennek a stratégiának, az utas már partner lesz, nem egyszerűen pénzszerző eszköz. A The Economist pedig e héten már arról számolt be, hogy a stratégia bejött. A márciusban zárt üzleti évben ugyanis kétharmaddal nőtt a profitjuk az előző esztendőhöz képest. És a cégnél úgy számolnak, a következő évben újabb 10 százalékkal nőhet az utasai száma.
Más kérdés, hogy a kedvességnek azért ára is van. A társaság ugyan azt hirdeti, hogy áraik folyamatosan csökkennek, de a brit gazdasági lap szerint az adatok ezt nem támasztják alá: a valóságban átlagosan 12 százalékkal emelkedtek a díjak.