2015. február. 03. 05:27 MTI Utolsó frissítés: 2015. február. 03. 08:33 Vállalkozás

Beszállhatna az állam egy új magyar légitársaságba

A kormány változatlanul nyitott a tárgyalásokra minden komoly érdeklődővel, tőkeerős szakmai és külső befektetővel egy új hazai légitársaság megalapításáról, amelyben kisebbségi tulajdonosként akár a magyar állam is részt vállalhatna – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a Napi Gazdasággal.

Éppen három évvel ezelőtt állt le a Malév, a Napi Gazdaság ebből az alkalomból kérdezte az NFM-et arról, hogy milyen lehetőségei vannak egy nemzeti légitársaság létrejöttének.   

A minisztérium szerint a piaci helyzet lehetővé teszi, hogy a szükséges indulótőkét biztosítani képes, fenntartható üzemeltetési modellel rendelkező üzleti partner sikeresen kísérelhesse meg egy magyar érdekeltségű légitársaság elindítását.

Egy új cég előtt több, jelenleg piaci résként jelentkező lehetőség is nyitva áll, például a tranzitforgalom vagy egyes közvetlen desztinációk (Nyugat-Balkán, Erdély, Észak-Amerika, Távol-Kelet). Az új magyar fuvarozó üzemelési modelljének alapját a hiányzó összeköttetések megteremtése mellett esetleg a nyugat-európai gyűjtő-elosztó bázissal rendelkező légitársaságok járataira vagy hálózatára való ráhordás is képezhetné – véli a minisztérium.

Magyarország számos határozott előnyt jelentő adottságot, piaci tényezőt, meglévő értéket és lehetőséget tud felkínálni a befektetőknek. Ezek közé tartozik például Budapest gyűjtő-elosztó funkció betöltésére alkalmas földrajzi elhelyezkedése és az európai viszonylatban is jó infrastruktúrával és szabad kapacitásokkal rendelkező Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér – tette hozzá a tárca.

Az NFM a lap kérdésére azt is közölte viszont, hogy nem látja esélyét a repülőtér visszavásárlásának.

hvg360 Bábel Vilmos 2025. január. 10. 09:30

A szélsőjobb és Elon Musk migrációs népszavazást csinálna a német választásból, pedig sokkal többről szól

Egy végtelenül rossz hangulatban lévő Németország választ magának új képviselőket február 23-án. Gazdaság- és társadalompolitikai krízis van az országban, és ezt mostanra mindenki megérezte. Ez sok más nyugati demokráciára is igaz, de a németek jobban megszenvedik, mert a bukott modellt a sajátjuknak érezhették. Nem valószínű, hogy egy új kancellár alapvető kérdésekben másfelé vinné az országot, mint az elődje. Az ajánlat inkább az, hogy jobban csinálna hasonló dolgokat, kis változtatásokkal. A szélsőjobb közben a migráció kérdésében közelebb került a közhangulathoz, mint bármelyik másik párt. Az osztrák példától félnek a demokratikus pártok.