Vállalkozás hvg.hu 2014. május. 19. 16:29

Online marketing 2. - Milyen legyen a jó céges honlap?

A hazai kisvállalkozások kevesebb, mint a fele rendelkezik honlappal és 47 százalékuk egyáltalán nem költ online vagy offline hirdetésre.

A jó online kisvállalati marketing előfeltétele a jó céges honlap. Ha ez nincs, akkor felesleges is belevágni a marketingbe. Tehát hiába adunk ki havi 200 ezer forintot Facebook és Google Adwords hirdetésekre, ha nincs mögöttük olyan honlap, amelyre a leendő vásárlóink érkeznének.

A jó céges honlap ismérvei:

1. Felhasználóbarát, azaz lényegre törő és egyszerű (nincs telezsúfolva, könnyű kezelni, egyszerű menü)
2. Keresőbarát, nincs benne sok fölösleges animáció, mozgó zászló, idegesítő hangok (a zenélő honlapot felejtsük el, nincs idegesítőbb, mint a tulajdonos kedvenc Mike Oldfield száma egy vízvezeték-szerelési honlapon)
3. Más oldalak sűrűn mutatnak a céges oldalra (a keresők minden ilyen linket egy szavazatnak értékelnek), a honlap beágyazottnak tekinthető a saját területén
4. Összhangban van a grafikai megjelenés és a tartalom
5. Rendszeresen frissül eredeti tartalommal
6. A szöveges tartalom összhangban áll a cég marketing üzeneteivel

A céges honlap elkészítése időbe vagy pénzbe, esetleg mindkettőbe telik. A hazai kisvállalkozók többségének azonban se kedve, se tudása, se pénze nincs arra, hogy céges honlapot készítsen vagy készíttessen, amit aztán ő maga rendszeresen frissít, megfelelően gondoz is marketingcélokra. Ezt támasztja alá, hogy a Google friss adatai szerint, a hazai kisvállalkozások kevesebb, mint a fele rendelkezik honlappal és 47 százalékuk egyáltalán nem költ online vagy offline hirdetésre. Sorozatunk következő részében ezért feltérképezzük, hogy ma mennyiből lehet kihozni piaci árakon egy jó céges honlapot egy hazai kisvállalkozásnak.

Sorozatunk első részében az online marketing alapjairól írtunk, ezt itt tudja elolvasni. Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.