A golf és a rubel húzta le az adidas profitját
Első negyedéves forgalma és nyeresége is visszaesett a német sportszergyártónak, bár a feltörekvő piacokon növelni tudta az eladásait.
Csökkent az adidas német sportszergyártó adózott eredménye az első negyedévben részben a golf üzletágban bekövetkezett kétszámjegyű eladáscsökkenés miatt.
A legnagyobb európai sportcikkgyártó kedden közölte: éves összehasonlításban harmadával, 204 millió euróra csökkent adózott eredménye, és 6 százalékkal, 3,533 milliárd euróra hanyatlott forgalma a március végével záródott három hónapban.
A Reuters által megkérdezett elemzők nagyobb, 217 millió euró adózott eredményre számítottak, míg a forgalom nagyjából megegyezett a szakértői várakozásokkal.
A cég bevételeit kedvezőtlenül befolyásolta a rubel gyengülése, amit azonban részben ellensúlyozott az adidas eladásainak növekedése a feltörekvő piacokon.