Aratott a mosóporkirály
A kedvező németországi és feltörekvő piaci üzletmenetnek köszönhetően a harmadik negyedévben lendületesen nőtt a Henkel nyeresége, de az árbevétel az árfolyamhatások miatt csökkent.
A tisztítószereket, kozmetikumokat és ragasztóanyagokat gyártó német konszern kedden bejelentette, hogy nettó nyeresége 17,4 százalékkal 458 millió euróra emelkedett a múlt év harmadik negyedéhez képest. Ugyanakkor a kedvezőtlen árfolyamhatások, az euró erősödése miatt az árbevétele 2,6 százalékkal 4,6 milliárd euróra csökkent. Ezt kiszűrve a szerves növekedés 4,2 százalék volt.
A feltörekvő térségekben, mindenekelőtt Kelet-Európában, Afrikában, a Közel-Keleten, Latin-Amerikában és Ázsiában 9,1 százalék volt a növekedés, és ezzel ezek a régiók már az árbevétel 45 százalékát adják. Nyugat-Európában ugyanakkor mindössze 0,7 százalékkal nőtt a forgalom.
A Henkel Magyarországon a Henkel Magyarország Kft. révén van jelen, Körösladányban és Környén van gyártóüzeme. A cég által korábban közölt adatok szerint az árbevétel tavaly megközelítette a 95 milliárd forintot, ebből 49,5 milliárd forint jutott a Magyarországon előállított termékek exportjára.