Nagyot szakítottak a PR-ügynökségek tavaly
A múlt évben 54 PR-ügynökség összesen 9 milliárd forintos forgalmat produkált, amely 3 százalékkal több, mint a 2011-es összforgalom. A teljes piac nyereségessége pedig 26 százalékkal nőtt. A Kreatív Online összeállítása.
A vizsgált 54 ügynökség 2012-ben összesen 9 milliárd 15 millió forintos forgalmat generált, szemben a 2011-es 8 milliárd 732 millió forinttal, ami így 3,2 százalékos növekedés – írja a Kreatív Online. Az összevont nyereség viszont jelentősen emelkedett, 2011-ben 533 millió forint adózás utáni eredményt értek el, 2012-ben 672 milliót, ez pedig 26 százalékos növekedés.
A forgalom alapján kiemelkedő volt a Grayling 1,368 milliárd forintos árbevétele, amely 140 százalékos növekedés 2011-hez képest. A második helyre jött fel a Young & Partners 825 millió forintos árbevétellel, amely 83 százalékos növekedés. A számos állami PR-es közbeszerzés (például Miniszterelnökség) megnyerésén túl tavaly kezdtek el együtt dolgozni a Lidl-lel, a Nutriciával, a Vill-Korral, és ők kezdeményezték az energiaszektor közös kampányát is a tudatos energiafogyasztásért. A tavalyi első, idén harmadik Uniomedia 25 százalékos csökkenést ért el, és bár az ügyfélkörük bővült, az egy ügyfélre jutó büdzsék drasztikusan csökkentek. Ebben a listában a legnagyobb mértékű visszaesést az Issues Management produkálta, 41 százalékkal esett a bevétele egy év alatt.
A teljes ügynökségi lista nyereségessége 26 százalékkal volt nagyobb, mint 2011-ben, a húsz millió forint feletti nyereséget azonban mindössze 9 ügynökség tudott elérni, az utánuk jövő ügynökségek adózás utáni eredményei nagyon elaprózódtak. Kiemelkedő a Young & Partners 130 milliós nyeresége, amely 106 százalékos növekedés, a második a Noguchi lett 98 millió forintos, a harmadik pedig az Avantgarde Csoport 86 millió forintos nyereséggel.
További részleteket itt lehet olvasni.