A Facebookon (is) nyomulnak a bankok
A magyarországi bankok (is) felfedezték a közösségi médiát, úgy fest, a csak a Facebookon elérhető potenciális ügyfélkör megüti a hazai pénzintézetek ingerküszöbét. Az OTP-nek például 82 ezres a facebookos rajongótábora, de a Twitteren és a YouTube-on is igen aktív.
A közösségi médiát a magyarországi pénzintézetek jelentős része használja már néhány éve, amióta felismerték, hogy ez a hagyományos médiumokkal egyenértékű kommunikációs csatornává vált, ráadásul egyre nő azok száma, akiket csak így lehet elérni – írja az mmonline. „A bankok körében a Facebook az elsődleges közösségi csatorna, de vannak, amelyek a social média más területein is jelen vannak. A Twitteren egyelőre csak pár száz főből álló követői táborok alakultak ki, míg a YouTube-on leginkább CSR- és reklámvideókkal jelennek meg ezek a cégek, igaz, van már példa infovideók alkalmazására is” – osztja meg tapasztalatait Bradács András, a Fészbuker.hu-t is üzemeltető Front Page Communications vezető tanácsadója.
Közel 82 ezer követőjével Magyarországon az OTP Bank a legnagyobb facebookos rajongótáború hitelintézet, nem véletlen, hogy a Global Finance magazin 2012-ben a kelet-közép-európai bankok közül a legjobb közösségimédia-szolgáltatónak választotta. De eredményei iparági összehasonlításban is jelentősnek számítanak. Az OTP emellett a Twitteren és a YouTube-on is képviselteti magát. A Raiffeisen Banknak 2010 óta van social stratégiája. Jelen van a Facebookon, a YouTube-on és további felületeken is tervezik a megjelenést. A bankok mellett a biztosítók is ott vannak a közösségi médiában. Az Allianz két éve hozta létre hivatalos Facebook-oldalát.
További részleteket itt lehet olvasni.