Orbánék vágása után új üzlettel állna talpra a francia multi
A béren kívüli juttatások rendszerének tavalyi újraszabályozása drasztikusan szűkítette a cafeteria-piacot, ezért a francia tulajdonú Sodexo Pass Hungária Kft. újragondolta stratégiáját, és létrehozta Ösztönző Megoldások elnevezésű üzletágát.
A tavaly ősszel indult új üzletág az értékesítési, üzleti tevékenység ösztönzésében nyújt támogatást a viszonteladói jutalmazási formáktól a fogyasztói nyereményjátékokig – közölte a cég. Az Ösztönző Megoldások üzletág az értékesítési csatornák, viszonteladók ösztönzésével, promóciós akciók nyereménypiramisainak tervezésével, valamint üzleti ajándékozással foglalkozik.
A Sodexo közlése szerint jelenleg mintegy 150 ügyfél használja az ösztönző megoldásokat, az ügyfelek fele kifejezetten vásárlói promócióra. A cég Magyarországon az idén a bevételek stabilizálására számít, de részleteket nem közölt arról, az összbevétel mekkora részét várják az új üzletágtól.
A céginformációs adatok szerint a 2011. augusztus 31-én zárult üzleti évben a Sodexo Pass Hungária Kft. több mint 1,6 milliárd forintos üzemi nyereséget ért el, szemben az előző évi 1,26 milliárd forinttal, és a társaság adózás előtti eredményét is növelni tudta. Az előző üzleti évről még nincsenek számadatok, a cég annyit közölt, hogy a 2011 éves kibocsátási volumennek mindössze 15 százalékát tudták megtartani.
A Sodexo saját kutatására hivatkozva közölte, a fogyasztói promóciós és az értékesítési csatornák ösztönzésére fordított költések összesen mintegy 170 milliárd forintot tesznek ki évente. Az Ösztönző Megoldások üzletág több részből áll: az egyik az utalványos része, de emellett bónusz program néven webalapú platformhoz kapcsolva kínálnak motivációs megoldást, amely tanácsadói szolgáltatással is kiegészül.
Az Ipsos reprezentatív felmérésére hivatkozva a Sodexo kiemelte, a 18-59 éves korosztály jelentős részét megmozgatják a nyereményjátékok: a megkérdezettek 53 százaléka részt vett az elmúlt 6 hónapban nyereményjátékkal egybekötött vásárlói promócióban. Az utalvány a készpénz után egyértelműen a második legvonzóbb nyeremény.
A Sodexo a cafeteria-rendszer átalakítása előtt 34 százalékos részesedéssel rendelkezett Magyarországon az utalványok piacán. Tavaly a teljes cafeteria-piac mintegy 12, az utalványos piac pedig közel 25 százalékkal esett vissza az országban – tették hozzá. A cafeteria-rendszer átalakítása miatt a Sodexo Magyarországon átszervezésre kényszerült, így jelenleg a 2012 januári létszám harmada dolgozik a vállalatnál.
A Sodexo továbbra is foglalkozik béren kívüli juttatásokkal, 2012-ben indította teljes körű cafeteria szolgáltatását, amellyel célja a HR-es adminisztrációs terhek és költségek csökkentése – közölte a cég.