A Swatch válságban is szárnyal
A luxusipar sok szereplőjéhez hasonlóan a svájci Swatch sem érzi a válságot.
A világ vezető óragyártója, a Swatch hétfőn arról számolt be, hogy adózott eredménye 26 százalékkal nőtt tavaly, és elérte az 1,61 milliárd frankot, elsősorban a termelés felfutásának, és a kapacitások jobb kihasználásának köszönhetően. A működési eredmény 23 százalékkal 1,98 milliárd frankra, az értékesítési árbevétel 14 százalékkal 8,14 milliárd frankra emelkedett.
A Swatch olyan márkák mögött áll mint a Glashütte, az Omega, a Breguet, a Tissot és a Certina, de a színes műanyag Swatch órák révén, amelyekről nevét kapta, az alacsonyabb árkategóriában is jelen van.
A társaság vezetése szerint az idén további növekedés várható, és a svájci óraipar hosszabb távon is évi 5-10 százalékos növekedésre számíthat.