Növelte eredményét a Henkel
A Henkel működési eredménye az egyszeri hatásoktól megtisztítva 16,7 százalékkal 631 millió euróra emelkedett 2012 harmadik negyedévében a múlt év hasonló időszakával összevetve - közölte pénteken a mosó- és mosogatószereket, testápolási cikkeket és ragasztóanyagokat gyártó német vállalat.
Az árbevétel 6,6 százalékkal 4,29 milliárd euróra emelkedett, a nettó nyereség 397 millió euró volt. A Henkel a következő években a feltörekvő térségekben akar terjeszkedni, mert az európai piacokon az adósságválság és a megszorító intézkedések miatt még várhatóan évekig lanyha lesz a kereslet. A terv az, hogy az árbevétel 2016-ig a tavalyi 15,6 milliárdról 20 milliárd euróra emelkedjen és az árbevételben a feltörekvő piacok részaránya a jelenlegi 44 százalékról 50 százalékra nőjön.
A következő négy évben 40 százalékkal 2 milliárd euróra növelik a beruházásokat és hét kutató-fejlesztő központot létesítenek a feltörekvő térségekben. A világszerte 47 ezer embert foglalkoztató vállalat magyarországi érdekeltsége a Henkel Magyarország Kft. A cég Körösladányban és Vácon működtet üzemet.
A Henkel olyan márkák mögött áll mint a Biopon, a Persil, a Tomi, a Fa és a Schwarzkopf.