A válság ellenére nő a H&M forgalma és nyeresége is
Főként a kínai és az amerikai fogyasztók vásárlásainak köszönhetően a kedvezőtlen nemzetközi piaci környezetben is növelte profitját a svéd Hennes & Mauritz (H&M) AB, a világ második legnagyobb ruházati kiskereskedő cége.
A svéd divathálózat nettó nyeresége 23 százalékkal, 5,22 milliárd koronára (749 millió dollár) növekedett a cég üzleti évének május 31-én végződött második negyedében az egy évvel korábbihoz képest.
Az árbevétel több mint négymilliárd koronával, 31,66 milliárd koronára bővült, a legalább egy éve nyitva tartó boltok forgalma két százakkal kúszott feljebb – írja a Napi Gazdaság Online. A cégvezetés szerint a vásárlók jól fogadták az elmúlt hónapokban bemutatott új kollekciókat − Kínában 60, az USA-ban 36 százalékkal emelkedett az árbevétel. A bruttó profitráta 61,7 százalékra ment fel, részben az olcsó gyapjú, részben viszonylag gyenge dollár miatt.
A cég kitart amellett, hogy a nagyobb költségeket nem hárítja át fogyasztóira, ugyanis növelni szeretné piaci részesedését. Idén 275 új üzlettel akarják bővíteni 2500 áruházból álló hálózatukat − tavaly 226 új boltot nyitottak −, terveik szerint évente 10-15 százalékkal növelik a H&M logót viselő üzletek számát. Idén a bővítés nagyját olyan feltörekvő piacokra koncentrálják, mint Bulgária, Lettország, Thaiföld, Malajzia és Mexikó.