Vállalkozás hvg.hu 2012. június. 05. 08:13

A Tesco Mobile lenyeli a telefonadót

A sajátos üzleti modell miatt talán a nagy konkurenseknél is érzékenyebben érintheti a távközlési adó a mobilpiac új szereplőit. Ennek ellenére a Tesco Mobile nem hárítja át ügyfeleire az adót - írja a Világgazdaság. A Lidl még nem döntött, hogy a Blue Mobile tarifáit megemeli-e.

Nem hárítja át ügyfeleire a távközlési adót a Tesco Mobile – közölte a VG-vel Reszkető Péter. A cégvezető a döntést azzal indokolta, hogy a szolgáltatás három hónappal ezelőtti indításakor is kiemelt fontosságú célként határozták meg a tarifák átláthatóságát, illetve a kedvező percdíjakat, és ehhez az új adó bevezetése ellenére is ragaszkodnak.

Az 50 százalékban a kiskereskedelmi lánc, 50 százalékban pedig a Vodafone tulajdonában álló társaság a vállalatvezetés elképzelései szerint az új adóteher költségeit más területről csoportosítja majd át, méghozzá úgy, hogy az eredeti profitcélokon nem kell emiatt módosítaniuk.

Vodafone

Reszkető Péter szerint valójában egy marketingstratégiai döntést kellett a cégnek meghoznia, és mivel úgy ítélték meg, hogy komoly hitelvesztést jelentene, ha néhány hónappal az indulás után módosítanának az árakon, úgy döntöttek, hogy a korábbi ígéreteknek megfelelően októberig biztosan szinten tartják a kezdeti percdíjakat.

A cégvezető hozzátette, reményeik szerint ezt követően sem drágulnak majd a szolgáltatásaik, hosszú távon azonban nehéz garanciát vállalni egy ilyen gyorsan változó piacon. Ráadásul az idén a Tesco Mobile-t is kettős adózás terheli (egyszerre kell fizetniük a most bevezetett távközlési és a még élő válságadót); más kérdés, hogy a társaság felfogása szerint ez lehetőséget is jelent, hiszen a válságadó 2013-as megszüntetése megint csak kitermel egy olyan fedezetet, ami hosszabb távon biztosíthatja a változatlan árakat.

Összességében tehát a Tesco Mobile akár előnyére is fordíthatja a távközlési adó bevezetését, hiszen az árak szinten tartása és az ebből fakadó árelőny a cégvezetés várakozásai szerint újabb lökést adhat az ügyfélszám emelkedésének.

A társaság konkrétumokat egyelőre nem kíván elárulni eddigi eredményeiről, Reszkető Péter azonban annyit elmondott, hogy az első három hónapban több tízezres ügyfélkört építettek ki, amivel jelentősen túlszárnyalták az elvárásokat és a tulajdonosok által kitűzött célokat is.

Kérdés, hogy minderre mit lép a Tescóval a piacon szinte egyidőben megjelenő, s igen hasonló stratégiát követő Blue Mobile. A Lidl érdekeltségébe tartozó szolgáltató ugyanis – akárcsak a Tesco – szintén a kiskereskedelmi lánc vevőire építve, alacsony árakkal szállt harcba az ügyfelekért, így a percenként és SMS-enként kétforintos adó minden bizonnyal a Blue Mobile-t is érzékenyen érinti.

Tőzsér Judit, a Lidl PR-vezetője a VG kérdésére azt mondta, a cég még nem döntött arról, hogy áthárítja-e a fogyasztókra a többletterhet, erről jelenleg is folynak a tárgyalások a vállalat számára az infrastruktúrát biztosító Magyar Telekommal.

Ráadásul egyelőre az MTelekom álláspontja sem ismert, hiszen miközben a másik két nagy szolgáltató, a Vodafone és a Telenor már jelezte, hogy árakat emel a többletteher miatt, a piacvezető a törvény elfogadását követően csak annyit közölt: vizsgálják a lehetséges lépéseket, s – ahogy ezt lapunknak most a cégnél jelezték – konkrét intézkedésekről továbbra sem született döntés.