A sajátos üzleti modell miatt talán a nagy konkurenseknél is érzékenyebben érintheti a távközlési adó a mobilpiac új szereplőit. Ennek ellenére a Tesco Mobile nem hárítja át ügyfeleire az adót - írja a Világgazdaság. A Lidl még nem döntött, hogy a Blue Mobile tarifáit megemeli-e.
Nem hárítja át ügyfeleire a távközlési adót a Tesco Mobile – közölte a VG-vel Reszkető Péter. A cégvezető a döntést azzal indokolta, hogy a szolgáltatás három hónappal ezelőtti indításakor is kiemelt fontosságú célként határozták meg a tarifák átláthatóságát, illetve a kedvező percdíjakat, és ehhez az új adó bevezetése ellenére is ragaszkodnak.
Az 50 százalékban a kiskereskedelmi lánc, 50 százalékban pedig a Vodafone tulajdonában álló társaság a vállalatvezetés elképzelései szerint az új adóteher költségeit más területről csoportosítja majd át, méghozzá úgy, hogy az eredeti profitcélokon nem kell emiatt módosítaniuk.
Reszkető Péter szerint valójában egy marketingstratégiai döntést kellett a cégnek meghoznia, és mivel úgy ítélték meg, hogy komoly hitelvesztést jelentene, ha néhány hónappal az indulás után módosítanának az árakon, úgy döntöttek, hogy a korábbi ígéreteknek megfelelően októberig biztosan szinten tartják a kezdeti percdíjakat.
A cégvezető hozzátette, reményeik szerint ezt követően sem drágulnak majd a szolgáltatásaik, hosszú távon azonban nehéz garanciát vállalni egy ilyen gyorsan változó piacon. Ráadásul az idén a Tesco Mobile-t is kettős adózás terheli (egyszerre kell fizetniük a most bevezetett távközlési és a még élő válságadót); más kérdés, hogy a társaság felfogása szerint ez lehetőséget is jelent, hiszen a válságadó 2013-as megszüntetése megint csak kitermel egy olyan fedezetet, ami hosszabb távon biztosíthatja a változatlan árakat.
Összességében tehát a Tesco Mobile akár előnyére is fordíthatja a távközlési adó bevezetését, hiszen az árak szinten tartása és az ebből fakadó árelőny a cégvezetés várakozásai szerint újabb lökést adhat az ügyfélszám emelkedésének.
A társaság konkrétumokat egyelőre nem kíván elárulni eddigi eredményeiről, Reszkető Péter azonban annyit elmondott, hogy az első három hónapban több tízezres ügyfélkört építettek ki, amivel jelentősen túlszárnyalták az elvárásokat és a tulajdonosok által kitűzött célokat is.
Kérdés, hogy minderre mit lép a Tescóval a piacon szinte egyidőben megjelenő, s igen hasonló stratégiát követő Blue Mobile. A Lidl érdekeltségébe tartozó szolgáltató ugyanis – akárcsak a Tesco – szintén a kiskereskedelmi lánc vevőire építve, alacsony árakkal szállt harcba az ügyfelekért, így a percenként és SMS-enként kétforintos adó minden bizonnyal a Blue Mobile-t is érzékenyen érinti.
Tőzsér Judit, a Lidl PR-vezetője a VG kérdésére azt mondta, a cég még nem döntött arról, hogy áthárítja-e a fogyasztókra a többletterhet, erről jelenleg is folynak a tárgyalások a vállalat számára az infrastruktúrát biztosító Magyar Telekommal.
Ráadásul egyelőre az MTelekom álláspontja sem ismert, hiszen miközben a másik két nagy szolgáltató, a Vodafone és a Telenor már jelezte, hogy árakat emel a többletteher miatt, a piacvezető a törvény elfogadását követően csak annyit közölt: vizsgálják a lehetséges lépéseket, s – ahogy ezt lapunknak most a cégnél jelezték – konkrét intézkedésekről továbbra sem született döntés.