Új kávémárka hódít Budapesten
Megérkezett Budapestre Spanyolország egyik legnépszerűbb kávéja, a Cofesa. Budapesten egyelőre még csak néhány kávézóban kóstolható, de az érdeklődés nagy.
A Cofesa története Andalúzia kisvárosainak és falvainak kies, szabadtéri kávézóiban kezdődött, ezeket a népszerű helyeket látta el saját pörkölésű kávéval a Diaz família, amely azóta is kizárólagos birtokosa a Cofesa kávénak. A kávészemek elsősorban Kolumbia legkiválóbb termőterületeiről érkeznek, de feldolgoznak még Costa Rica és Brazília legjobb ültetvényeiről származó kávészemeket is.
A Cofesa kalandos úton került el a magyar fővárosba néhány vendéglátásban dolgozó szakember közvetítésével. „Először csak saját célra kerestünk egy izgalmas, Magyarországon unikálisnak számító fajtát, így akadtunk a Cofesára, amelyet saját kávézóink számára kezdtünk el importálni” – mondja a márka hazai debütálásáról Schanz Viktor, a Kiadó Kocsma Kft. társtulajdonosa.
A néhány kávézóban megjelent, kézműves módszerekkel előállított, családi vállalkozásban működő márka aztán olyan gyors népszerűségre tett szert, hogy más vendéglátósok is keresni kezdték, így már közvetlenül a beszerzőnek adják le a megrendelést.
A márka hazai terjeszkedése sem követi a klasszikus márkaépítési utat: egyelőre szájhagyomány útján értesülnek róla a fogyasztók és a kávézótulajdonosok is. Nem meglepő, hogy egyelőre a pesti alternatív kávézók körében a legismertebb az ötvenéves múltra visszatekintő Cofesa.
A hagyományos piacépítés helyett laza, alternatív megközelítés jellemző a márka terítésére; a megrendelt tételeket biciklivel vagy gyalogosan szállítják ki az egyes kávézókba, és szükség esetén a kávégépek szervizelését, javítását is maguk végzik. A Cofesa beszállítója három saját kávézóját látja el a kávéval, jelenleg további tíz helyre szállítanak a 100 százalékban arabica kávéból.