Elhunyt Nemes Juli, a Well kreatívigazgatója
Szombaton délután, váratlanul meghalt Nemes Juli reklámszakember, a Well kreatívigazgatója – adta hírül a Kreativ.hu.
"A Well Reklámügynökség megdöbbenéssel és szomorúan tudatja, hogy 2012. február 18-án, szombaton délután meghalt Nemes Juli, a Well kreatív igazgatója. Váratlanul ért minket, hiszen múlt héten még reklámfilmet forgattunk vele, most pedig - bármilyen nehéz is - el kell fogadnunk, hogy nincs többé" – búcsúzik honlapján Nemes Julitól a Well.
A Kreatív magazin februári, jubileumi számában az elmúlt húsz év legmeghatározóbb szakmai személyiségei közé választotta Nemes Julit. A magazin az alábbi portrét közölte Nemes Juliról:
Főiskola után jelentkezett a Mahirhoz (Magyar Hirdető), ahol szaktanácsadóként kezdett dolgozni (ez az account akkori megfelelője), nevéhez köthető például a klasszikus Traubisoda-kampány is. 1987-88 környékén úgy érezte, megérett az idő a váltásra, így társaival, Merényi Évával és Rényi Andreával megalapította a Spot Reklámügynökséget. Az első év után, 1989-ben megjelent az itthoni piacon a GGK, és a Spot GGK Budapest néven beolvadt a nemzetközi cégcsoportba (később Lowe GGK, majd Lowe Lintas GGK). Az ügynökség már a kezdetekben olyan nemzetközi márkákkal dolgozott együtt, mint a Pepsi vagy az IBM. Munkatársai nagy lexikális tudással rendelkező, kreatív, de racionálisan gondolkodó személyiségnek írják le, aki tud stratégiákat készíteni. 2000-ben úgy döntött, kilép a Lowe GGK-tól, de a Lintasszal való fúzió megkövetelte, hogy még két évig az ügynökségnél maradjon. Ezután Megyer Örssel (aki szintén a Mahirnál kezdte pályafutását) közösen 2003-ban megalapították a Kaviár kommunikációs tanácsadó céget, akkor úgy fogalmazott: nem szeretne többet reklámügynökségnél dolgozni. 2004-ben mégis újra a Wellnél találjuk mint kreatívigazgatót. 2007-ben a Welltől is távozott, de tavaly tavasszal visszatért az ügynökséghez a megszokott pozíciójába. Mit tanulhattunk tőle? Hogyan kell szívós, kitartó, mégis megátalkodottan kreatív szakembernek maradni. |