Jelentős szervezet-átalakítási folyamatot indít el a Sanoma Media Budapest a vállalat hatékonyságának javítása érdekében. A folyamat során kialakult szakmai ellentét miatt Domokos Szilárd marketing- és PR-igazgató távozik a cégtől. A médiacég forgalma folyamatos, ám mérsékelt csökkenést, eredménye azonban látványos zuhanást mutat.
A gazdaság és a médiapiac alakulása miatti visszaesés hatására több lépésből álló szervezet-átalakítási folyamatot indít el a Sanoma Media Budapest vezetése, aminek célja alacsonyabb költségszinten, kisebb létszámmal működő médiavállalat létrehozása.
Az átalakítási folyamat érinti a vállalat marketingtevékenységének átalakítását is. Az igazgatóság és a marketing- és PR-igazgató között a marketingszervezet átalakítása kapcsán kialakult véleménykülönbség hatására Domokos Szilárd február 3-ával közös megállapodással elhagyja a médiavállalatot. Feladatait és az általa vezetett területek felügyeletét Steff József kereskedelmi igazgató és a hozzá tartozó területi vezetők veszik át.
“Mintegy közel két évvel ezelőtt kezdtük meg a gondolkodást arról, hogy milyen lehetőségek vannak a teljes marketingrendszer átalakítására a Sanomában. Átvilágítottuk a folyamatokat, feltérképeztük a szervezetben zajló párhuzamokat és próbáltunk a lehető legszélesebb skálán, a könnyedtől a radikálisig gondolkodni a marketingszervezet átalakításáról. A most tervezett átalakítás kapcsán azonban szakmai ellentét alakult ki köztem és a Sanoma Media Budapest vezetősége között, így mindketten jobbnak láttuk, ha közös megállapodással elválunk” – nyilatkozott Domokos Szilárd.
A 2001 végén Média Holding Kommunikációs Rt. néven 20 millió forint jegyzett tőkével alapított társaságot 2002 május végén vásárolta meg az amszterdami bejegyzésű Sanoma Magazines International – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adataiból. A vállalat jegyzett tőkéje jelenleg 2 milliárd forint (a legnagyobb jegyzett tőke 2003 nyarától 2008 késő őszéig volt, akkor 3,957 milliárd forintot tett ki).
A társaság árbevétele az utolsó három ismert évben stabilan csökkent, 2008-ban még 22,6 milliárd forint volt, ez a következő évben 18,97, majd 2010-ben 17,97 milliárd forintra csökkent. Az adózott eredmény még látványossbban romlott, 2008-ban még 3,08 milliárd forint volt, ez 174,9 millióra, majd 2010-re csaknem 2 milliárdos veszteségre változott.