2011. február. 02. 09:43 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2011. február. 02. 10:12 Vállalkozás

A 6,4 millió laposképernyős tévé is kevés volt a Panasonictól

A világ legnagyobb plazmatévé gyártója 2010 októbere és decembere között 40 milliárd jenes (491 millió dolláros)...

A világ legnagyobb plazmatévé gyártója 2010 októbere és decembere között 40 milliárd jenes (491 millió dolláros) adózott nyereséget ért el, ami ugyan 24 százalékos növekedést jelent az előző esztendő hasonló időszakához képest, de elmarad a Bloomberg négy szakértő megkérdezésével összeállított 44,7 milliárdos konszenzusától. Külön csalódás, hogy üzemi szinten esett az oszakai székhelyű társaság nyeresége: a 95,3 milliárd jen 5,3 százalékos csökkenést jelent, miközben a szakértők növekedést, s 105,5 milliárdos nyereséget reméltek.

Némileg kompenzálta a gyenge harmadik negyedéves számokat, hogy a teljes üzleti évre adott prognózison nem módosított a Panaosinic vezetése. Az egyik legfontosabb előrejelzés, hogy a március 31-én végződő üzleti évben 21 millió laposképernyős televíziót adhatnak el (az előző három hónapban ez a szám 6,28 millió volt, ami 28 százalékos javulást jelent).

A befektetők ennek ellenére nem voltak maradéktalanul elégedettek. A Panasonic-részvények árfolyama ugyan emelkedett a tokiói kereskedésben, de csak 0,1 százalékkal, miközben a kitörő optimizmusnak köszönhetően a Nikkei 225 1,8 százalékot menetelt.

Ecoline