2010. április. 13. 11:53 HavariaPress Utolsó frissítés: 2010. április. 13. 12:31 Vállalkozás

Több mint 30 milliós bírság fogyasztók megtévesztéséért

Az árbevétel figyelembevételével maximálisan kiszabható 41,6 millió forintos bírságot rótt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztói csoportokat szervező, korábban többször elmarasztalt Euro Correct Consulting Kft-re. A cég nem egyértelműen, vagy egyáltalán nem adott információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól a vásárlóknak - értesült a HavariaPress.

A GVH azért indított versenyfelügyeleti eljárást az Euro Correct Consulting (ECC) Kft-vel szemben, mert a vállalkozás hirdetéseiben nem vagy nem egyértelműen adott információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól, mint a vásárlói joghoz való hozzáférés bizonytalan idejéről, vagy a kockázati tényezőről.A versenyhivatal korábban hasonló jogsértés miatt három eljárásban is elmarasztalta a korábban Euro Credit Kft. néven is működő ECC-t és összesen 36,5 millió forint bírságot szabott már ki a társaságra. Az ECC Kft. az elmarasztalások ellenére folytatta a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást.

A vállalkozás újságokban megjelent hirdetései összhatásukban továbbra is azt a látszatot keltették, mintha kölcsönt, hitelt nyújtanának. Erre utal például a vizsgált tájékoztatásokban hangsúlyos elemként megjelenő ,,Fix törlesztő részletek!" kifejezés. Csakhogy az ECC Kft. nem hitelezéssel, hanem fogyasztói csoportok szervezésével és működtetésével foglalkozik. A szolgáltatás iránt érdeklődő és azt igénybevevő emberek számára tevékenységének ezen jellegzetessége sok esetben még a szerződéskötéskor sem derül ki. A hivatal a versenytörvény által lehetővé tett legmagasabb összegű bírságot, előző éves nettó árbevételének tíz százalékát, azaz 41,6 millió forintot szabott ki a vállalkozásra a fogyasztók sorozatos megtévesztése miatt. A bírság nagyságának meghatározásakor a GVH súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy az ECC Kft. jogsértő hirdetései hosszú időn át elérhetőek voltak, széles fogyasztói körhöz juthattak el. A hirdetések ráadásul sérülékeny fogyasztói körnek (BAR-listások, nyugdíjasok, alacsony jövedelműek stb.) szóltak, akik egy fogyasztói csoportba belépve hosszú távra szóló jogviszonyba kerültek a vállalkozással. Ugyancsak súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a vállalkozás visszaesőnek számít, hiszen hasonló jogsértés miatt már többször marasztalta el a GVH.

+++"

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.