Közel rekord mélyponton az amerikai autóértékesítések
Az amerikai szövetségi kormányzat júliusban és augusztusban összesen 3 milliárd dollárt fordított arra, hogy támogassa...
Az amerikai szövetségi kormányzat júliusban és augusztusban összesen 3 milliárd dollárt fordított arra, hogy támogassa a lakosság új, üzemanyag felhasználás szempontjából hatékonyabb autók vásárlását. A program kifutásával az iparági szereplőknek és közvetve a befektetőknek is azzal kellett most szembesülniük, hogy a kereslet még korántsem annyira ”egészséges” mint azt hitték.
Az előző hónapban eladott járművek száma alapján évesítetten 9,16 millió autó találna gazdára, ha az értékesítések a jelenlegi ütemben haladnak tovább. Ettől kisebb eladásokat csak idén februárban regisztráltak a statisztikákat vezetők, amikor 9,11 millió volt az adat.
Augusztusban, amikor a roncsprémium program még érvényben volt, viszont már 14 millió fölött is járt az évesített adat. A vezető autógyártók mind jelentős visszaesésről számoltak be: a GM eladásai 45 százalékkal, a Toyotáé 13 százalékkal, a Chrysler értékesítések 42 százalékkal, a Nissané 7 százalékkal, a Hondáé 20 százalékkal, míg a Fordé 5 százalékkal szakadtak be.
Equilor