F1: kevés a Brawn GP sikere - Az új szabályok miatt nem tér vissza a Honda
A jelenlegi megszorítások mellett nem valószínű, hogy a Honda visszatér a...
A jelenlegi megszorítások mellett nem valószínű, hogy a Honda visszatér a Forma-1-be, még akkor sem, ha javul a gazdasági klíma – közölte Takanobu Ito, a társaság egy hónapja kinevezett vezérigazgatója. A második legnagyobb japán autógyártó még tavaly decemberben közölte, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. A Honda – túl sok sikerrel korábban nem büszkélkedő - csapatát Ross Brawn-nak adta át, aki világverő istállót kovácsolt a teamből.
Csapat nem pálya igen?
Takanobu Ito elmondta: a Brawn sikerét látva felmerült, hogy a Honda idővel visszatér az F1-be, ugyanakkor azok a korlátozások, amiket az új szabályok bevezetésével terveznek, komoly gátjai lehetnek ennek. Mint fogalmazott: amennyiben a megszorítások életbe lépnek, a Forma-1 nem lesz alkalmas arra, ami szerint legfontosabb feladata legyen, nevezetesen, hogy az autógyártók tesztelhessék erősségeiket. Ilyen körülmények között a japán gyártó nem vágyik vissza a száguldó cirkuszba, amelyre egyébként korábban éves szinten dollár százmilliókat költött.
Ha csapatként nem is tér vissza a Honda, könnyen elképzelhető, hogy nem szakad el teljesen az F1-től. A cég hazai riválisa, a Toyota ugyanis múlt héten jelentette be, hogy 2010-től már nem kívánja vendégül látni a Fuji vulkánhoz közel eső pályáján a száguldó cirkuszt.
Amennyiben a világ vezető autógyártójának számító társaság tényleg kiebrudalja a Forma-1-et a Fuji pályáról, Bernie Ecclestone azonban nem kíván véglegesen búcsút venni a felkelő nap országától, logikus döntés lenne, hogy a 2010-es versenyt a Honda érdekeltségbe tartozó suzukiai ringen rendezzék. Takanobu Ito ezzel kapcsolatban kifejtette: hivatalos megkeresés egyelőre nem érkezett hozzájuk a jövő évi futam miatt.
Hibrid az új irány
A vezérigazgató nem csak az F1-es tervekről beszélt, hanem a következő évek meghatározó irányáról is. A Honda a hibrid vonalon kíván erősíteni, s itt venné fel a versenyt a legnagyobb hazai konkurens Toyotával. Takanobu Ito jelezte: jövőre kijönnek a Fit típus hibrid verziójával, s februárban piacra dobnak egy szintén hibrid sportautót is.
A Toyota még májusban kezdte meg az elektromos-benzines Prius harmadik generációjának értékesítését, s már abban a hónapban letaszított a trónról a korábbi legkelendőbb hibrid autót, a Honda Insight-ját.
A második legnagyobb Japán gyártó egyébként úgy számol, hogy az idén 8,7 százalékkal kevesebb kocsit adhatnak el, mint egy esztendővel korábban. Jelenlegi előrejelzésük szerint a március végéig tartó üzleti évben világszerte 3,21 millió új Honda gépkocsi találhat gazdára.
A Forma-1 Magyar Nagydíjról szóló vezető anyagunkat itt olvashatja.
Ecoline