2009. július. 07. 16:04
ecoline.hu
Utolsó frissítés: 2009. július. 07. 17:52
Vállalkozás
Magyar-szlovák légiháború: A pozsonyi fronton vérezhet el a Sky Europe
Miközbena SkyEurope szlovák fapados légitársaság komoly gondokkal küzd, s...
Miközbena SkyEurope szlovák fapados légitársaság komoly gondokkal küzd, s befektetőt keres, a pozsonyi repülőtéren megjelent a konkurenciája, a Wizz Air. A magyar diszkont légitársaság nem titkolt célja, hogy Szlovákiában is piacvezető legyen, ehhez azonban nemcsak a SkyEurope-ot, hanem az ír Ryanair légitársaságot is le kell győznie – írja az Új Szó című helyi lap.
Ma dönt a bíróság
A Sky Europe hónapok óta komoly pénzügyi gondokkal küzd, aminek eredményeként néhány héttel ezelőtt csődvédelembe menekültek. A cég most éppen a francia bíróság döntésére vár ettől függ ugyanis, hogy mi lesz a Párizsban lefoglalt Sky Europe gép további sorsa. Az Orly repülőtéren még június 22-én foglalták le a légitársaság egyik Boeing 737-es gépét, mivel a a vállalat nem fizette ki a már régen lejárt tartozásait a repülőtéri illetékekért és egyéb szolgáltatásokért.
Ugyanakkor a szlovák fapados még a lefoglalás előtt csődvédelmet kért, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy míg e védelem alatt áll, addig nem lehet tőle követelni a már lejárt vagy a csődvédelem előtti időszakból származó tartozásait. Az Orly repülőtér arra hivatkozik, hogy egy régebbi francia bírósági döntés értelmében foglalták le a gépet. Ha ma a bíróság a SkyEuropenak ad igazat, akkor kiegészül a légitársaság flottája. Most ugyanis a lefoglalt gép helyett csak kölcsönkért repülőkkel tudják szállítani az utasokat, és emiatt jelentős késések, akár járattörlések is előfordulhatnak.
A vállalat vezetése új befektető bevonásával szerezne pénzt tartozásai fizetésére. A szlovák fapados társaságnál bíznak abban, hogy hamarosan sikerrel járnak, s így heteken belül megoldódhatnak a társaság problémái.
Megjelent a konkurencia
Míg a SkyEurope a megmentőt keresi, addig az egyik legnagyobb konkurencia, a magyar Wizz Air bejelentette, belép a szlovák piacra. Az első járat (mely Rómában landol) szeptember 20-án emelkedik a magasba a pozsonyi repülőtérről.
A SkyEurope-nak már vannak tapasztalatai a magyar légitársasággal. Eddig mindenhol, ahol versenyben volt a két cég az utasok kegyeiért, rövid időn belül a magyar társaság győzött. Sok esetben akkora volt a különbség, hogy később a SkyEurope el is hagyta a piacot. Ez történt Magyarországon, s hasonló volt a helyzet Lengyelországban is, míg Prágában a közelmúltban kezdődött el a két cég küzdelme.
Könnyen előfordulhat, hogy a pozsonyi csatára már sor sem kerül. Komoly kérdés ugyanis, hogy a szlovák fapadosnak lesz-e elegendő forrása, hogy az összes reptéren, ahol csak készpénzt fogadnak el kifizesse az éppen induló járat reptéri illetékeit. Nem kizárt, hogy ha a Sky Europe-nak nem sikerül befektetőt találnia a csődvédelem lejárta előtt, nem éri meg az őszt a vállalat.
Ecoline
Ma dönt a bíróság
A Sky Europe hónapok óta komoly pénzügyi gondokkal küzd, aminek eredményeként néhány héttel ezelőtt csődvédelembe menekültek. A cég most éppen a francia bíróság döntésére vár ettől függ ugyanis, hogy mi lesz a Párizsban lefoglalt Sky Europe gép további sorsa. Az Orly repülőtéren még június 22-én foglalták le a légitársaság egyik Boeing 737-es gépét, mivel a a vállalat nem fizette ki a már régen lejárt tartozásait a repülőtéri illetékekért és egyéb szolgáltatásokért.
Ugyanakkor a szlovák fapados még a lefoglalás előtt csődvédelmet kért, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy míg e védelem alatt áll, addig nem lehet tőle követelni a már lejárt vagy a csődvédelem előtti időszakból származó tartozásait. Az Orly repülőtér arra hivatkozik, hogy egy régebbi francia bírósági döntés értelmében foglalták le a gépet. Ha ma a bíróság a SkyEuropenak ad igazat, akkor kiegészül a légitársaság flottája. Most ugyanis a lefoglalt gép helyett csak kölcsönkért repülőkkel tudják szállítani az utasokat, és emiatt jelentős késések, akár járattörlések is előfordulhatnak.
A vállalat vezetése új befektető bevonásával szerezne pénzt tartozásai fizetésére. A szlovák fapados társaságnál bíznak abban, hogy hamarosan sikerrel járnak, s így heteken belül megoldódhatnak a társaság problémái.
Megjelent a konkurencia
Míg a SkyEurope a megmentőt keresi, addig az egyik legnagyobb konkurencia, a magyar Wizz Air bejelentette, belép a szlovák piacra. Az első járat (mely Rómában landol) szeptember 20-án emelkedik a magasba a pozsonyi repülőtérről.
A SkyEurope-nak már vannak tapasztalatai a magyar légitársasággal. Eddig mindenhol, ahol versenyben volt a két cég az utasok kegyeiért, rövid időn belül a magyar társaság győzött. Sok esetben akkora volt a különbség, hogy később a SkyEurope el is hagyta a piacot. Ez történt Magyarországon, s hasonló volt a helyzet Lengyelországban is, míg Prágában a közelmúltban kezdődött el a két cég küzdelme.
Könnyen előfordulhat, hogy a pozsonyi csatára már sor sem kerül. Komoly kérdés ugyanis, hogy a szlovák fapadosnak lesz-e elegendő forrása, hogy az összes reptéren, ahol csak készpénzt fogadnak el kifizesse az éppen induló járat reptéri illetékeit. Nem kizárt, hogy ha a Sky Europe-nak nem sikerül befektetőt találnia a csődvédelem lejárta előtt, nem éri meg az őszt a vállalat.
Ecoline