Már Dubaiban sincs pénz Rolls-Royce-ra?
A Volkswagen tulajdonában lévő Lamborghini 2008-ban 2430 autót adott el, ez éves szinten...
A Volkswagen tulajdonában lévő Lamborghini 2008-ban 2430 autót adott el, ez éves szinten egy százalékos növekedést és történelmi csúcsot jelent. A divízió vezérigazgatója, Stephan Winkelmann a genfi autószalonon adott szerdai interjújában azonban már arról beszélt: az idén már a Lamborghini is érzi a válságot, különösen az eddig prosperáló kínai piacon vannak problémái.
A kínai piac a BMW tulajdonában lévő Rolls-Royce-nál sem a régi, de a cég az emírátusokbeli kereslettel sem elégedett. A közel-keleti és a kínai piac visszaesésére panaszkodott a szintén Volkswagen-tulajdonban lévő Bentley is.
A Ferrari tavaly 6587 autót adott el, két százalékkal többet, mint 2007-ben. A vezető autópiacok gyengélkedését az olasz luxusautók esetében az orosz és a kínai kereslet megugrása ellensúlyozta. A Fiat Maserati divíziója, amely a 2008-at az egy évvel korábbit 19 százalékkal meghaladó, 825 millió eurós árbevétellel zárta, 2009-ben az USA-ban további visszaesésre számít.
A Jaguár a kakukktojás: az immár az indiai Tata Motors tulajdonában lévő autógyártó tavaly nyolc százalékkal növelte árbevételét, és – mint azt Mike O’Driscoll vezérigazgató büszkén hangsúlyozta – „átmentette” a lendületet 2009 elejére is.
„Olcsóbb” modellek
A luxusautók gyártói is próbálnak igazodni a szűkebb családi költségvetésekhez. A Rolls-Royce, amely a Phantomot alapáron 300 ezer euróért adja, még az idén piacra dobja az RR4 jelű modellt, amelyet – extrák nélkül – már 200 ezer euróért el lehet vinni a szalonokból. A Porsche szeptemberben jelenik meg a piacon Panamera nevű családi négyajtósával.