Miben rejlik egy pizzahálózat sikere?
A Domino's pizza hálózatot 1960-ban alapították az Egyesült Államokban, ma már piacvezetőnek számít hazájában a pizza házhoz szállítás területén. Jelenleg 8300 franchise és saját egységgel rendelkezik 55 országban. Magyarországon nincs ez a hálózat, noha az Entrepreneur magazin Pizza kategóriában a "best franchise opportunity” – legjobb franchise lehetőség címet ítélte oda a hálózatnak.
Termékei a magyar ízléssel összhangban: a pizzatészta méret, vastagság és feltét választék megfelelő. Házhoz szállításnál megőrzi a minőségét, illetve felmelegítését is javasolják, amennyiben nem kerül teljes mértékben elfogyasztásra. Feltéteket, illetve a választékot illetően elmarad egyik fő konkurensétől a Papa John’s pizzériáktól.
A pizzatészta gombócokat a franchise-partnerek készen kapják, rájuk marad a nyújtás, a feltételezés, valamint a sütés folyamata. A sajtot pontosan adagolják, hogy minden tésztára ugyanannyi kerüljön. Telefonos vagy on-line rendelés esetén a maximális kiszállítási idő 30 perc. Néhány egységben az autóval érkezőket is ki tudják szolgálni. Az egységek kisméretűek, ahol a vendégtérben általában 3 széket, illetve üdítőital automatát helyeztek el.
A hálózat sikere a franchise-átvevő megfelelő kiválasztásában rejlik. Aki partnerré szeretne válni, komoly feltételeket kell teljesítenie, itt nemcsak a pénzügyi háttérre gondolunk. Kell, hogy legyen vezetési gyakorlata, valamint sikeresen el kell végeznie a Domino’s Pizza képzéseit. A hálózat költségvetése szerint egy egység kezdeti befeketése 120-460 ezer amerika dollár között van.
A hálózat kidolgozottsági szintje miatt sikerre biztosított a terjeszkedésben. Magyarországon is folyamatosan nő az otthon étkezni kívánók száma, egyre több étterem foglalkozik házhoz szállítással, és számottevő az ebből származó forgalom. A pizza pedig közkedvelt étel, leginkább a fiatal lakosság körében.
www.franchiseportal.hu