2005. szeptember. 16. 11:08 MTI Utolsó frissítés: 2005. szeptember. 16. 11:14 Karrier

Zalában beleszólást kérnek a foglalkoztatási alap felosztásába

A zalai munkaügyi tanács kezdeményezi, hogy a decentralizált foglalkoztatási alap központi keretének felosztásába vonják be a munkaügyi tanácsokat is - jelentette be Borsos József soros elnök, a munkaügyi tanács ülését követő sajtótájékoztatón csütörtökön.

A testület úgy véli, hogy a decentralizált foglalkoztatási alap keretfelosztása kevésbé igazodik a változó munkapiaci viszonyokhoz és a növekvő fajlagos költségekhez. A megye mérséklődő gazdasági teljesítménye, a megnőtt munkanélküliség és "a fajlagos költségek növekedése miatt egyre kevesebb embernek jutó támogatás" láttán a rövidesen a Munkaerőpiaci Alap Irányító Testületéhez(MAT) fordulnak.

A testület kérése különösen a munkapiaci képzéseket-átképzéseket érinti, annál is inkább, mert azok idei programja várhatóan október 1-jétől kikerül a közbeszerzési pályázati körből, s így az ősszel induló kurzusok fedezésére további forrásra lesz szükség.

Az 1 milliárd forintot kitevő zalai decentralizált keret képzésre előirányzott 317 millió forintját – átcsoportosítással – egyelőre 11 millió forinttal toldotta meg a tanács. A közhasznú foglalkoztatásra tervezett összeget a testület 29,5 millió forinttal – 300 millió forintra – növelte, mivel már augusztusban 100 százalékos volt az ilyen célú lekötöttség. A munkahelymegőrzésre szánt 40 millió forintot 29,5 millióra, az egyéb munkaerőpiaci programok 20 milliós előirányzatát pedig 3,5 millió forintra csökkentették, főként e keretek alacsony igénybevétele miatt.

hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.