A BKK perre megy a német céggel, októberben kezdődhet az eljárás, ítélet 2024 első negyedévére lehet.
Újabb egy évig kerülgethetjük a Népszava szerint a budapesti elektronikus jegyrendszerhez prototípusként gyártott, de valójában soha be nem üzemelt Deák téri beléptető rendszert. A lap emlékeztet: a kapukat 2017 nyarán helyezték ki azzal a szándékkal, hogy első körben nyitott állapotban tesztelik a rendszert, miközben szoktatják az utasokat. A jegyeket viszont akkor – és azóta is – az ellenőrök kérték el, a kapuk soha nem működtek, holott a BKK azt ígérte, hogy 2018 nyarán „záródnak a kapuk”. Összesen 810 kaput szereltek volna fel a metróállomásokon, végül ezekből sem lett semmi.
A kapukat egy német cég szállította le, viszont azok azóta is egy raktárban sorakoznak. Az akkori városvezetés szinte az utolsó pillanatig tagadta, hogy bármi gond lenne a projekttel: csak 2018 novemberében mondták fel a szerződést. Tarlós viszont akkor már rögtön menesztette a BKK vezérigazgatóját, Dabóczi Kálmánt, és igyekezett azt kiemelni, hogy a fővárost nem érte anyagi kár. A BKK nyilvántartásaiból kiderült: 9,8 milliárd forint ment a projektre.
A fővárosi önkormányzat az ügyben feljelentést tett, a Nemzeti Nyomozó Iroda viszont bűncselekmény hiányában megszüntette a nyomozást. A BKK ugyan próbált peren kívül megegyezni, végül azonban az a döntés született, hogy beperlik a német céget. Indoklásuk szerint a cég a vállalt hét fázisból csupán négyet teljesített, a rendszer soha nem működött. A keresetet 2021 szeptemberében adták be a Nemzetközi Gazdasági Kamara (ICC) mellett működő választott bíróságon. A testület az ICC szabályai alapján, de magyar jog alkalmazásával fogja az ügyet angolul tárgyalni. Az első tárgyalást 2023 októberében tartják Budapesten, ítélet várhatóan 2024 első negyedévére lehet.
A kapuk leszereléséhez szükséges szerződés előkészítésén már dolgozik a BKK, várhatóan jövő nyáron tűnhetnek el a Deák térről.
Besült fővárosi e-jegyrendszer: Először szólalt meg a kivitelező cég volt magyar vezetője
A BKK német beszállítójának magyar cégvezetője tagadja a korrupciós vádakat, miután a BKK korábbi vezérigazgatója befolyásolási kísérletről beszélt az e-jegy projekttel összefüggésben. A befuccsolt e-jegyrendszer más részleteire is eltérően emlékeznek a szereplők. A témában heves vita folyt a fővárosi vizsgálóbizottság legutóbbi ülésén Tarlós István volt főpolgármester meghallgatásakor.