Iskolakezdésre ismét járható lesz az összes sáv az M0-s autóút déli szakaszán, a Deák Ferenc híd északi oldalán – írja az Információs és Technológiai Minisztérium közleményére hivatkozva a Telex.
Schanda Tamás miniszterhelyettes a lap szerint azt közölte, a tanítási szünetre ütemezett teljes lezárás feloldásával szeptembertől megint három sávon haladhat a forgalom az M1 irányába.
Az M0-son már régóta tarthatatlan a helyzet, a dugók gyakorlatilag folyamatosak. Az ok: a Hárosi Duna-híd felújításánál a műszaki tervezést „elszabták”, miután a kivitelező elkészült, azt észlelték, hogy a tartópillérekre épített, a szerkezetet tartó saruk egy része deformálódott, később el is tört az egyik.
A felújítás része volt a saruk cseréje, a 24.hu korábbi cikke szerint pedig az történhetett, hogy a régi, úgynevezett fazéksarukat érzékenyebb, kisebb gömbsarukra cserélték, a saru gyártója pedig a méretezésénél egyenletes erőeloszlást és felfekvést tételezett fel, ez azonban a Hárosi Duna-hídnál nem teljesült, ami a saruk tönkremeneteléhez vezetett..
A szabványok változása miatt a régi fajta saruk beépítése nem jöhetett szóba, a gömbsaruk korszerűbbek, megfelelnek a szabványnak, viszont sokkal érzékenyebbek. Másféle sarut az előírások miatt nem építhettek be a kivitelezők, viszont a szabványnak megfelelő alkatrész nem bírja az egyenetlen terhelést. Úgy tudni, az adatokat a számításokhoz a megrendelő szállította, vagyis a sarukat a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. adatai alapján tervezték, és a beépítésüket mind a NIF, mind a műszaki ellenőr jóváhagyta.
Ehhez képest a miniszterhelyettes most a közleményben azt írja: „a kivitelező mulasztásai hosszú ideje nehezítik a közlekedést az M0 déli szakaszán. A Strabag vezette konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el, ezért bosszantják régóta a híd biztonságos használata érdekében szükséges újabb beavatkozások a térségben utazókat. A tanítási szünetre ütemezett teljes lezárás feloldásával szeptembertől megint három sávon haladhat a forgalom az M1 irányába.”