Új hídsarukat építenek be, hogy biztosítható legyen a híd közép- és hosszú távú biztonságos műszaki állapota.
Jövő szerdától augusztus végéig teljes szélességében lezárják az M0 autóút Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídjának az M1-es autópálya felé vezető részét felújítás miatt – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF). A Budapest déli körgyűrűjének részét képező hidat tavaly tavasszal adták át, majd többször kiegészítő munkákat kellett rajta végezni.
A közlemény szerint az M5-ös autópálya felé vezető hídon a terelés kiépítését már szombaton megkezdik; ott június közepétől augusztus végéig mindkét irányban két sávon haladhat majd a forgalom.
Június 16-án reggel lezárják a Deák Ferenc híd M1-es autópálya felé vezető északi hídját, és forgalombiztonsági okokból a halásztelki csomópont északi oldali felhajtóágát is. A szakemberek új hídsarukat építenek be, de elsőként meg kell erősíteni a régi acél hídszerkezetet a saruk környezetében, ehhez acélbordákat hegesztenek be a hídtest belső részein.
A munkálatok idejére a hidat mindenképpen le kell zárni, a szerkezetet ugyanis hidraulikus sajtókkal megemelik, és ideiglenes támaszokra helyezik. A híd szerkezetét megerősítő munkák befejezését követően kerülhetnek helyükre az új fazéksaruk.
A NIF szerint az egyedi szerkezetek gyártása megkezdődött, elkészítésük több hetet vesz igénybe. Az első saruk augusztusban érkeznek meg. A Duna nagyvízi medre feletti hídrész pillérein elvégzendő sarucserékhez bárkákon álló darukat használnak majd.
Közöték azt is, hogy szeptember 1-jétől a forgalomterelés megszűnik, de decemberig hétvégente az északi pálya hídján rövid ideig, legfeljebb egy-két óráig tartó forgalomkorlátozásra kell számítani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.