Az autóklub szerint a kerékpársávok többsége káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag-kibocsátást és társadalmi feszültséget keletkeztet.
A Magyar Autóklub országos elnöksége bejelentette, hogy áttekintette a főváros közlekedésszervezési változtatásait és értékelte a klubtagok és a közlekedők körében végzett kérdőíves felmérését is.
Az Autóklub közleménye szerint az elnökség egyetért a főváros forgalomcsökkentésének és zöldítésének a gondolatával, de úgy vélik, ezt "nem kizárólag az autósok érdeksérelmével, hanem a feltételrendszer kiegyensúlyozott megteremtése és komplex együttes gondolkodás keretében látja megvalósíthatónak."
A legtöbb problémája az Autóklubnak egyébként a kerékpáros közlekedéssel van. Azt írják,
felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni a járványhelyzetet kihasználva ötletszerűen, valós társadalmi egyeztetés nélkül kialakított kerékpársávok jelentős részét.
Többségük káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag-kibocsátást és társadalmi feszültséget keletkeztet, ami a rossz idő beálltával elviselhetetlenné válhat. Az élhető város modellje nem érhető el önmagában a kerékpáros közlekedés autóforgalom hátrányára történő támogatásával."
Az Autóklub egyébként a közleményében sérelmezte, hogy a főváros velük nem egyeztetett a kerékpársávok létrehozása előtt és megkérték Karácsony Gergelyt, hogy fontolja meg a javaslataikat.
A BKV-kedvezmények körét is kibővítenék. Azt ajánlják megfontolásra, hogy az autóját alkalmanként leállító sofőrök kedvezményesen utazhassanak a BKK járatain, és a belvárosban lakók autójuk tárolására szélesebb körben kapjanak lehetőséget parkolóházakban, mélygarázsokban, ezért indokolt azok építésének támogatása, csereingatlanokkal, adókedvezményekkel.
Több tételt is felsoroltak, ami szerintük még elengedhetetlenül szükséges lenne:
- Meg kell építeni az M0-ás hiányzó szakaszát.
- A várostervezés során mellőzni kell a belvárosi területen a forgalomgeneráló beruházásokat (irodaházakat, lakóházakat és üzletközpontokat), meg kell vizsgálni az előkészítés alatt álló beruházások leállításának lehetőségét.
- Előnyben kell részesíteni a forgalmat a felszín alá terelő és a forgalom folyamatosságát biztosító további alternatív megoldásokat, például a gyalogjárdák célszerűbb felhasználásának lehetőségét is.
- A kerékpárosokról nyilvántartás vezetése és felelősségbiztosítás rendszeresítése, az általuk okozott károk megtérülése érdekében.
(Képünk illusztráció)