A budapesti autósok érdekeiért leginkább a megyeszékhelyen élők állnak ki, derült ki egy közvélemény-kutatásból.
Teljesen megosztja a magyar társadalmat a márciusban ideiglenesen kialakított budapesti kerékpársávok sorsa – derült ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból.
Az egyik legnagyobb „konfliktusgóc” a Nagykörúti kerékpársáv, ahol mintegy 3 kilométeren az autósok az eddigi két sáv helyett csak egyet használhatnak. Felfestettek sávokat a Bartók Béla úton, a Tétényi úton, az Üllői úton, a Villányi úton is.
A lapban ismertetett kutatás szerint a megkérdezettek 32 százaléka mindenképpen támogatná a sávok állandósítását, míg 23 százalékuk abban az esetben, ha az érintettek többsége ezt támogatja. Tehát az emberek 55 százaléka hajlik arra, hogy maradjanak a felfestések.
Ezzel szemben 17 százalék nyilatkozott úgy, hogy ez túl nagy problémát okozna az autósoknak, míg 32 százalék a különálló kerékpárutak létesítését támogatja. Utóbbi nem jelenti a kerékpárúthálózat fejlesztésének elutasítását, de biztonságosabb formában tenné azt.
A budapestiek körében 29 százalék mondta azt, a kerékpározást minden esetben támogatni kell és 27 százalék hagyná a sávokat abban az esetben, ha az érintettek többsége ezt szeretné. Mindössze 9 százalékuk aggódik az autósközlekedés miatt, ugyanakkor 35 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy önálló sávok kellenek, tehát a felfestéseknek ebben a formában el kell tűnniük.
Az autósok érdekeiért leginkább a megyeszékhelyen lakók állnak ki (23 százalék), míg a községben élők a kerékpárosok pártját fogják a budapesti utakkal kapcsolatban.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) augusztus 31-ig várja az emberek véleményét az új sávokról, miközben a Budapest Közút figyelemmel kíséri a teljes útszakasz összes sávjának használatát és ennek fényében dönt a szükséges korrekciók elvégzéséről.