Forgalmi adataik szerint Budapest második legnépszerűbb útvonala lett a szakasz. A Fővárosi Önkormányzat augusztus végén dönt.
Három hónap alatt meghatszorozódott a Nagykörút biciklis forgalma, ezzel Budapest második legnépszerűbb kerékpáros útvonalává vált az ideiglenesen felfestett biciklisávoknak köszönhetően – közölte a Magyar Kerékpárosklub.
Forgalmi adatok elemzése, valamint széleskörű civil tapasztalatcsere alapján ezért
azt javasolják, hogy a Fővárosi Önkormányzat tartsa meg a nagykörúti kerékpársávokat.
Szerda esti előadásukon Halász Áron, a Kerékpárosklub elnökhelyettes-szóvivője elmondta: a Nagykörút Budapest második legnépszerűbb kerékpáros útvonala lett a több évtizede meglévő budai rakparti kerékpárút mögött. A sáv felfestése után a nagykörúti biciklis forgalom megelőzte az Árpád hídon több mint másfél évtizede kialakított kerékpárút kihasználtságát is.
A Nagykörúton jellemzővé vált napi 4-5000 kerékpáros utazás bizonyítja, hogy a városlakók szívesen kerékpárra váltanak, ha ezt vonzóbbnak találják – tette hozzá.
Mint mondta, az adatokból az is látszik, hogy a közösségi és autós közlekedéssel ellentétben a legforgalmasabb útvonalakon nem esett vissza a koronavírus miatt bevezetett karantén idején mért biciklis forgalom. Sőt, a veszélyhelyzettel járó korlátozások feloldása után még tovább nőtt.
A Kerékpárosklub 2018-as reprezentatív közvélemény-kutatásának adatai szerint a fővárosi felnőttek 67%-a számára elérhető eszköz a kerékpár. A magyarok többsége szívesen is kerékpározna, ha javulnának a feltételei.
A Fővárosi Önkormányzat a BKK-val együtt április 26-án jelentette be, hogy a Nyugati pályaudvar és az Üllői út között ideiglenes kerékpársávot festenek fel a Nagykörútra, az autós közlekedés ezért egy sávra szűkül. Akkor azt ígérték, hogy a tapasztalatok alapján augusztus végén döntenek a biciklisáv további sorsáról. A hvg.hu úgy tudja, hogy egyelőre még nem született döntés az ügyben, de továbbra is augusztus vége a kitűzött határidő.