130 millió forintért fejlesztik a soproni Jereván-lakótelepnél a biciklis infrastruktúrát, egy soproni lap olvasója azonban csak annyit lát ebből, hogy lefestették a széles, elég rossz állapotban lévő járdákat.
Töredezett aszfaltra felrótt sárga sávok, betoldott lassítók, széles járdára felfestett vonalak – nincs mindenki megelégedve a soproni kerékpárutak fejlődésével. A helyi Cyberpressnek írt egy olvasó levelet, amelyben kifogásolja, hogy alapvetően nem is lenne szükség kerékpársávok kialakítására a városban sok helyütt, mert olyan szélesek a járdák, de az egyelőre még nem kész fejlesztés eddigi megoldásai nem tűnik indokoltnak a rá kiosztott 130 millió forint, amelyet a Széchenyi 2020 program keretében magyar és uniós forrásokból nyert el a város "Kerékpárosbarát településrészek kialakítása, a soproni Jereván-lakótelep kerékpárosbarát fejlesztése" címen.
Hogy pontosan mire megy el a 130 millió forint, azt megkérdeztük a soproni önkormányzattól is, ha megérkezik a válasz, közreadjuk.
Itt gyűjtöttük csokorba, hogy milyen érdekességek, anomáliák kísérik a magyarországi biciklisfejlesztéseket, mint az integetős lámpa vagy a világ legrövidebb bicikliútja, itt pedig egy népligeti Darwin-oszlopsort örökítettünk meg, amely erősen megszűri a kerékpározókat.