A nyár legforróbb napjaiban sok buszban még mindig nem megoldott a légkondicionálás, ami a sofőrök és az utasok egészségét is veszélyeztetheti. A szakszervezetnek lenne megoldása a problémára, a BKK szerint pedig folyamatosan javul a helyzet.
Péntekre akár 40 fokos hőséget is mond az előrejelzés, de már egy hete extrém hőség uralkodik az országban. Ilyenkor a fővárosi, illetve a vidéki közlekedési járműveken kiemelten fontos, hogy megfelelően működjön a klíma berendezés.
A buszokon ennek ellenére még mindig nem teljesen megoldott a probléma, legalábbis ez derül ki a BKK és a HVG Facebook-oldalára írt hozzászólásokból és véleményekből. Nincs légkondi a 136E, 23E, 45-ös buszokon, de érkezett panasz az 1-es villamosra is. Miskolci olvasónk pedig azt mesélte, hogy évek óta nincs klíma náluk a régebbi típusú járművökön, ő Tapolcára járt át dolgozni és ezen a járaton sem működik a légkondi, pedig turisztikai szempontból is fontos településről van szó. Ő úgy tudja, hogy a sofőrök spórolnak azon valamennyit, ha nem indítják be a klímát. Ezt a választ egyébként megkapta egy budapesti olvasónk is, amikor rákérdezett a sofőrnél, hogy miért nem kapcsolja be a berendezést.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezetnek - ahogy azt a 24.hu korábban megírta - lennének tippjei arra, hogyan lehetne a rekkenő hőségben dolgozó járművezetők szenvedésein enyhíteni. Szerintük az extrém kánikulában átmeneti időszakkal kell számolni, amiben rendkívüli intézkedések lennének szükségesek. A kritikus órákban, 11 és 15 óra között rövidített menetrendben kéne a buszoknak közlekedniük. Ez leginkább a visszaforduló buszok vezetőit érinti, akiknek hosszú percekig kell pihenőhely nélkül várakozniuk a menetrend betartása miatt.
A volánbuszoknál olyan megálló is van, amikor egy bevásárlóközpont parkolójában kell a klíma nélkül a járművezetőnek közel egy órát is állnia. A szervezet a hosszabb útvonalakon hűtött palackozott vizek osztogatását szorgalmazná és a pihenőhelyek fokozott ellenőrzését. Ezeket a javaslatokat kommunikálták mind a Volánbusz ZRt és a BKK felé.
A BKK Zrt. a megkeresésünkre azt írta, hogy Budapesten a buszok 90-95 százaléka légkondicionált, ez a szám pedig évről-évre emelkedik, tavaly csak 85-89 százalék volt az arány. A rendkívüli hőségben a vezetők számára könnyebb formaruha viselését engedélyezik, és a végállomásokon leváltó munkatársakat biztosítanak a számukra.