Kiabált a villamosvezető a beszorult lábú nővel, az utasok szabadították ki
Az indításjelző megszólalása után akart felszállni a 19-es villamosra három hete egy nő, akinek odacsukta az egyik lábfejét az ajtó, és a BKK-nak levelet író utas szerint a sofőr ezek után nem kapkodta el az ajtónyitást.
A BKV elismerte, hogy „emelt hangon beszélt” a villamosvezetőjük azzal az utassal, akinek beszorult a lába az egyik szerelvény ajtajába, miután megszólalt az indításjelző. Azt ugyanakkor határozottan tagadta, hogy tiszteletlen lett volna – derül ki a közlekedési vállalat leveléből, amelyet a BKV Figyelő tett közzé.
Egy utas írta meg a BKK-nak, hogy május 5-én, reggel a Batthyány téren akart két nő felugrani a Kelenföld felé tartó 19-es villamosra. Már megszólalt a csengő, a vezető becsukta az ajtókat, nem várta meg az utasokat. Az elöl szaladó, 40 év körüli nő lábfeje és a szatyra beszorult a becsukódó ajtó és a kapaszkodó közé.
Az utasok kiabáltak a vezetőnek, hogy nyissa ki az ajtót, közben a nő is próbált kiszabadulni, és az ajtót is próbálta kifeszíteni két másik ember. A levélíró állítása szerint körülbelül egy perc után nyitott ki a vezető egy másik ajtót, nem azt, amibe a nő lába beszorult. Majd leszállt a megállóba, és ott üvöltött a még mindig beragadt nővel, hogy tilos felszállni a csengő megszólalása után.
Végül az utasok szabadították ki a nőt és a szatyrát, az ajtó továbbra is zárva volt – tette hozzá.
BKV: Elmarasztalták a vezetőt, az utas nem volt veszélyben
A BKV válaszában azt írták, hogy sajnálják a történteket. Az ügyben vizsgálatot indítottak, és megállapították, hogy az érintett utas az indulásjelzés ellenére lépett a záródó ajtók közé, amit észrevett a vezető, többször megnyomta az ajtónyitó gombot, de az utolsó ajtó nem nyílt ki. Ezután elindult segítséget nyújtani, de mire odaért, a többiek közreműködésével már kiszabadult az utas lába – így hangzik a vállalat verziója.
A villamosvezető megkérdezte a nőt, megsérült-e, azt a választ kapta, hogy nem.
Azt is elismerte, hogy felemelte a hangját, de határozottan visszautasította, hogy tiszteletlenül beszélt volna. Ezek után az utas felszállt és a villamos folytatta útját.
A BKV szerint azért nem lehetett azt az ajtót visszanyitni, mert az ajtóelektronika érzékelte a megemelkedett motoráramot, és letiltotta azt. Ilyen esetekben az ajtók kézzel nyithatóak. Az érintett villamos nyitott ajtókkal nem tud elindulni, így nem állt fenn annak a veszélye, hogy az utast megával rántja.
A járművezetőt a viselkedése miatt munkahelyi felettese elmarasztalta – közölték. Egyben újra felhívták a figyelmet arra, hogy tilos az indításjelző megszólalása után fel- vagy leszállni, és az ajtók záródását akadályozni.