Az egész űrhajózási gyűjtemény csak Budapestről 276 km-re lesz látható, majdnem 3 óra autóútra Budapesttől. Az új, föld alatti Közlekedési Múzeum a Városligetben ugyanis a mindennapok emberének utazási módjaira akar koncentrálni.
Szerdán írtunk arról, hogy a gyulaházi Space-központba kerülnek a Közlekedési Múzeum űr- és repüléstörténeti gyűjteményének egyes darabjai. Most válaszolt a Közlekedési Múzeum a kérdéseinkre, és ebből kiderül, hogy mi lesz az új múzeum fókuszában. Mint írják, a mindennapok embere által használt közlekedési módok, eszközök, és ezek "társadalomtörténeti és közlekedéstörténeti kölcsönhatásai". Ebbe nem fér bele az űrhajózás-történet, hiszen az űrhajókkal nem munkába mennek az emberek, ahogy a múzeum fogalmaz, "az űrhajózás alapvetően nem közlekedési célokat szolgált". Tehát már eredendően nem volt a tervben az űrhajózáshoz kapcsolódó gyűjtemény bemutatása a 9000 nm-es új, föld alatti múzeumban.
Aki tehát a magyar űrhajózás tárgyi emlékeit szeretné megmutatni a gyerekének, esetleg maga kíváncsi ezekre, és uram bocsá' a fővárosban lakik, az az eddigi 15-20 perces autóút helyett 2 óra 40-50 percet kell bekalkuláljon, hogy a 276 km-re lévő Gyulaházán megkapja, amit keresett. Ők lehet, hogy nem élik meg pozitívumként a Közlekedési Múzeum teljes megújulását.
A múzeumnak egyébként 2005 óta van űrhajózás-történeti kiállítása Gyulaházán. A bővítésről, azaz arról, hogy mely tárgyak utaznak Gyulaházára még, most folynak a tárgyalások a Közlekedési Múzeummal, de már 2015-ben is voltak egyeztetések. A bővítéssel az 1971-ben létrehozott űrhajózástörténeti gyűjtemény több darabja lesz megtekinthető, igaz, ehhez utazni kell majd nem keveset, nagyon nagy kérdés, hogy emiat hányan fognak Szabolcsba elzarándokolni.
A kormány 3 milliárd forintból hozza létre Farkas Bertalan szülőfalujában a grandiózus űrtörténeti kiállítóteret.