Megint újra kell tervezni a fővárosi elektronikus jegyrendszert, így 2018 elejére csúszhat a bevezetés kezdete.
Három és fél éve, 2013 nyarán tett ki néhány beléptető kaput a 3-as metróvonal egyik megállójához a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hogy tesztelje, melyik változat felel meg majd leginkább a fővárosiaknak. Akkor arról volt szó, hogy az elektronikus jegyrendszer fokozatos bevezetése nyomán a kapukat már 2014-től elkezdik felszerelni a metróhálózat többi állomásán is, a teljes fejlesztés pedig 2016 végére befejeződik.
Ehhez képest 2015-ben még csak megpályáztatták a rendszer szállítóit, a tendert pedig a német Scheidt&Bachmann nyerte mintegy 28 milliárd forintos ajánlatával. Sőt, megkezdődött a próbaüzem is, amihez BKK-s dolgozók tesztkártyákat kaptak. Tavaly aztán kiderült, hogy újra kell tervezni a rendszert, de a cég akkor még biztos volt abban, hogy tartható lesz az akkori záróhatáridő: 2017.
A csúszás pedig folytatódik, mégpedig amiatt – ahogy az eheti HVG-ből is kiderül – hogy a legújabb elképzelések szerint külön közlekedési kártya helyett a tavalytól igényelhető elektronikus személyi igazolvánnyal (e-személyi) utazhatnánk.
Az Index most azt a választ kapta a BKK-tól, hogy 2018 elejéig semmi, az utasok által érzékelhető változás nem történik majd, s csak akkortól indulhat a rendszer megvalósítása. Hogy a befejezés mikor várható, azt nem közölték.