A Miniszterelnökség az Átlátszóval közölte, a bevándorlással kapcsolatos konzultáció kampányára összesen közel 380 millió forintot költött.
Közadatigénylésben kérte ki a bevándorlásról és terrorizmusról szóló nemzeti konzultáció reklámköltéseit az Átlátszó. Az adatokból kiderült, a legtöbbet tv-hirdetésekre, nyomtatott hirdetésekre és óriásplakátokra költötte a kormány.
Április végén jelentette be a kormány, hogy konzultációt indít a “bevándorlásról és terrorizmusról”, az Átlátszó a konzultációhoz kapcsolódó állami kampánynak a költségeit kérte ki a Miniszterelnökségtől, amely közölte, a kampány összköltsége bruttó 379 578 780 forint volt.
A kormány a nyomtatott újságokban megjelent 166 hirdetésre 77,4 millió forintot, 34 online felületen 2 hónap alatt a megjelenésekre 46,8 millió forintot, 1123 televíziós reklámra 141,4 millió forintot, 1660 rádiós megjelenésre 39,2 millió forintot költött.
Az 1025 óriásplakát 74,4 millió forintba került.
A Miniszterelnökség azt azonban nem közölte, hogy név szerint mely újságokban, tévékben, rádiókban és online felületeken hirdettek, de nem hagyjuk annyiban, míg meg nem kapjuk ezeket az adatokat is.