Itthon hvg.hu 2013. november. 11. 05:55

Az adófizetők állták a nyírlugosi képviselők olasz útját

Egyhetes olaszországi úton vehettek részt a nyírlugosi önkormányzati képviselők és családtagjaik, a cechet az önkormányzat állta – írja a Blikk hétfői száma.

Hovánszki György, Nyírlugos fideszes polgármestere, és a képviselő-testület tagjai, valamint a családtagok a múlt héten Rómába utaztak önkormányzati pénzből egy 40 fős busszal – írja a Blikk egy neve elhallgatását kérő forrásra hivatkozva. Összesen tizenhatan utaztak a hivatalosan szakmai útnak hívott egyhetes utazásra, és mindezt önkormányzati pénzből fizették.

A lap emlékeztet arra, hogy alig egy éve még Nyírlugos volt az egyik legjobban eladósodott település Magyarországon több mint egymilliárd forintos tartozásával, amit az állam az év elején átvállalt. A polgármester szerint a külföldi úttal a tiszteletdíj nélkül, ingyen dolgozó képviselők eredményes munkáját köszönték meg – írja a Blikk. Hovánszki György polgármester egyébként főállású képviselő, neki a törvényben meghatározott minimum, 330 ezer forint a fizetése – teszik hozzá.

Hovánszki György Schmitt Pállal 2011-ben.
MTI / Balázs Attila

A polgármester hozzátette, hogy a település iskolabuszával mentek és a benzinpénz a 2,4 milliós útiköltségen felül jelentkezett. Idegenvezető ugyancsak utazott velük.

Szerinte nagyon sok tapasztalatot szereztek Firenzében, Rómában, a Vatikánban, Assisiben és Nápolyban és nem kocsmáztak. A Blikk azt írja, hogy ez a második külföldi útja a képviselő-testületnek ebben a ciklusban: "két éve Szlovákiában, Lengyelországban és a Baltikumban szereztek tapasztalatokat".

 

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.